شناسهٔ خبر: 92886 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

حذف ۳دهک درآمدی راهکار جبران کسری ۱۸ هزار میلیاردی هدفمندی است

یارانه 43 عضو کمیسیون برنامه وبودجه با اشاره به ادعای دولت مبنی بر توان پرداخت یارانه نقدی به همه دهک ها در زمان بررسی لایحه بودجه گفت:برای جبران کسری۱۸هزار میلیاردی پرداخت یارانه نقدی باید یارانه ۳دهک حذف شود.

جعفر قادری در واکنش به اظهارات نوبخت رئیس سازمان برنامه ریزی مبنی بر کسری ۱۸ هزار میلیاردی اجرای قانون هدفمندی، گفت:از ابتدای بررسی این تبصره، ما از دولت خواستیم که صادقانه اطلاعات تحقق درآمدها را ارائه دهد اما متاسفانه دولت مانور می داد که منابع ما قابل تحقق است و می توانیم به همه دهک ها یارانه نقدی پرداخت کنیم.

نماینده مردم شیراز ادامه داد: ارائه اطلاعات غلط موجب شد که تصمیم گیری برای مجلس مشکل شود و تصمیمات اتخاذ شده دقیق نباشد.

وی تصریح کرد: اگر دولت اطلاعات و آمار دقیق در زمان بررسی بودجه ارائه دهد، در زمان اجرا با این مشکلات روبرو نخواهد شد. اتفاق جدیدی در کشور نیفتاده که دولت بعد از سه ماه درآمد هدفمندی را غیر قابل تحقق بداند.

قادری گفت: زمانی که در کمیسیون تلفیق برای کاهش سقف درآمدهای هدفمندی یا حذف دهک های پردرآمد فشار می آوردیم، دولت اعلام می کرد که مشکلی برای پرداخت یارانه نقدی به دهک های مختلف نداریم.

وی ادامه داد: تناقض گویی هایی که در مجموعه دولت وجود دارد موجب شد مجلس نتواند به درستی تصمیم گرفته و مصوبات مجلس با واقعیت ها فاصله زیادی داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه، راه حل جبران این کسری بودجه را حذف یارانه دهک های بالا دانست و گفت: برای جبران این کسری بودجه باید سه تا چهار دهک بالای درآمدی یعنی حدود ۲۷ میلیون نفر از افراد جامعه را از دریافت یارانه نقدی حذف کنند.

وی گفت: با توجه به تورم، ارزش یارانه ها کاهش یافته و برای بسیاری از دهک های جامعه پرداخت یا عدم پرداخت یارانه فرقی ندارد.

منبع: مهر

نظر شما