شناسهٔ خبر: 93191 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

عراقچی:

دور بعدی گفتگوها هفته آينده در وين برگزار مي شود

عراقچی عضو ارشد تيم مذاکره کننده هسته اي کشورمان با اعلام اينکه دور بعدي گفتگوها هفته آينده در وين برگزار مي شود،گفت: در سه روز گذشته ما بحث هاي فشرده اي درخصوص متن توافق با طرف مقابل داشتيم و روي جزييات و متون مختلف و کم کردن اختلافات و تفاوتها کار بسيار زيادي کرديم.

به گزارش نماینده سيدعباس عراقچي معاون وزيرامور خارجه جمهوري اسلامي ايران در آخرين روز کاري مذاکرات هسته اي وين در گفتگو با صدا و سيما،  گفت: از ديشب معاونان وزيران امورخارجه ديگر کشورها وارد شدند و بعضي از ملاقات هاي دو جانبه را ديشب و صبح امروز (جمعه) برگزار کرديم.

عراقچي گفت : امروز يک جلسه جمع بندي با کشورهاي ۵+۱ خواهيم داشت که هدف آن، مروري بر مذاکرات در نيويورک و ادامه اش مذاکرات چهار روزه در اينجا بود.

اين عضو ارشد مذاکره کننده هسته اي ايران گفت : به هر حال ببينيم کجا هستيم و چه مقدار از تفاوتها کم شده و چه مقدار هنوز مانده است و در خصوص آن ميزان از تفاوت هايي که وجود دارد، بعضا ممکن است لازم باشد بحث هاي محتوايي صورت بگيرد.

وي گفت :به هرحال مروري خواهيم داشت تا به نقطه اي که برسيم که از هفته آينده وقتي که مذاکرات شروع مي شود، يک نقطه کاملا مشخص و جمع بندي شده باشد.

عراقچي درباره ادامه مذاکرات در هفته آينده گفت: تاريخ دقيقِ روزهاي مذاکراتِ هفته بعد در حال  تنظيم است اما احتمالا در همين وين مذاکرات را ادامه خواهيم داد و ما بايد حداقل دو هفته ديگر در سطح معاونان کار کنيم تا به نقطه اي برسيم که اگر لازم باشد وزيران مجددا ورود پيدا کنند.

وي گفت:حتما يک سري از مسائل اختلافي باقي خواهد ماند که تصميم گيري در خصوص انها به تصميم گيري در سطح سياسي احتياج خواهد داشت.

عراقچي گفت : سعي مي کنيم هرچه قدر که مي شود تفاوت ها را کمتر بکنيم تا به جايي برسد که فقط آن مواردي که احتياج به تصميم گيري سياسي نياز دارد، وزيران وارد صحنه شوند.

وي افزود: اگر به همين تربيت کار بکنيم، فکر مي کنم حدود دو هفته ديگر، به آن نقطه برسيم.

نظر شما