شناسهٔ خبر: 92804 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

دریادار سیاری: قدرتمندانه از منافع کشور دفاع می کنیم

دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی با اشاره به توانمندی دریادلان ارتش گفت: هم اکنون با اقتدار کامل در باب المندب و خلیج عدن حضور داریم.

به گزارش نماینده به نقل از مهر، امیردریادار سیاری ظهر دوشنبه در مرکز آموزش و آمادگاه نیروی دریایی سیرجان در استان کرمان در مراسم تجلیل از افسران نیروی دریایی اظهارداشت: امروز نیروی دریایی از افسران مجرب و متخصص بهره می برد و با تکیه برتوان داخلی و دانش موجود در کشور توانسته ایم به موفقیتهای بزرگی دست پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: حضور ایران در آبهای بین المللی موفقیتی قابل توجه برای کشور محسوب می شود که طبق برنامه ریزی و اهداف راهبردی ادامه خواهد یافت و هر سال بر تجربیات و توان ما در این خصوص افزوده می شود.

فرمانده نیروی دریایی ادامه داد: هم اکنون ناو گروه ایران در آبهای بین المللی حضور دارد و این حضور موجب افزایش احساس امنیت در منطقه شده است و در همین راستا حضور موفق ایران در باب المندب و خلیج عدن تعریف می شود.

امیر دریادار سیاری افزود: این تنگه قاره های مختلف را به هم وصل می کند و محل عبور و مرور کشتیهای تجاری و مراودات اقتصادی است و هم اکنون کشتیهای ایرانی و بین المللی با حضور ایران امنیت بیشتری را احساس می کنند.

وی ادامه داد: ما پیام رسان صلح و دوستی در منطقه هستیم اما متاسفانه برخی از کشورها با حضور در این مناطق در سایه شعار برقراری امنیت اهداف دیگری را پیگیری می کنند.

وی با اشاره به توانمندی مرکز آموزش سیرجان در استان کرمان افزود: این مرکز نقش پر رنگی در زمینه پشتیبانی نیروی انسانی در نیروی دریایی ارتش ایفا می کند و طبق آمار بخش قابل توجهی از نیروهای نظامی ایران در این مرکز آموزشهای لازم را فرا می گیرند و در سطح آمادگی بالا قرار می گیرند.

نظر شما