شناسهٔ خبر: 87070 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

دریادار سیاری: نیروی دریایی با اقتدار در خلیج عدن حضور دارد

دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: فاصله‌ ایران از بندر عباس تا خلیج عدن‌ حدود ۲۵۰۰ کیلومتر است‌ و نیروی دریایی به عنوان یک نیروی راهبردی در آن منطقه با اقتدار حضور دارد.

به گزارش نماينده از تسنیم، امیر‌ دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران‌ با اشاره به مقابله نیروی دریایی ایران با دزدان دریایی خلیج عدن در طی سه روز گذشته، گفت: در طی سال‌های گذشته دزدان دریایی، ‌ محدوده آب‌های خلیج عدن را برای رفت‌و‌‌آمد‌ کشتی‌های حمل کالا ناامن کرده‌اند‌‌ و ما تلاش کرده‌ایم که با مقابله با آنها، زمینه ‌رفت‌ و‌‌ آمد مطمئن کشتی‌های حمل کالا و نفت کش  را در این منطقه فراهم کنیم.

‌وی با بیان این که ایران از جمله کشورهایی است که در راستای مبارزه با تروریسم در این منطقه‌ حضور جدی دارد، گفت‌: فاصله‌ ایران از بندر عباس تا خلیج عدن‌ حدود ۲۵۰۰ کیلومتر است‌ و نیروی دریایی به عنوان یک نیروی راهبردی در آن منطقه با اقتدار حضور دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان این که از سال ۸۷ تاکنون نیروی دریایی ایران‌ ارتش جمهوری اسلامی ایران توانسته است حدود ۲۶۰۰ فروند کشتی را به سلامت از این منطقه عبور دهد، افزود :حضور ما در این منطقه مستمر است. ایران در منطقه خلیج فارس و شمال اقیانوس هند دارای نیروی دریایی مقتدر است. ایران هیچ‌گاه در منطقه به دنبال مسابقات تسلیحاتی نبوده و نیست.

‌سیاری گفت‌: ما برای تأمین تجهیزات مورد نیاز خودمان نباید به دنبال دیگران باشیم و به همین جهت همواره تلاش داشته‌ایم‌ در راستای ‌خودکفایی حرکت کنیم. در همین راستا در ۱۸ اسفندماه از دومین ناوشکن ساخته شده توسط متخصصان داخلی کشور  به نام "دماوند" رونمایی‌ کردیم.

نظر شما