شناسهٔ خبر: 92625 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

گزارش اقدامات احمد امیرآبادی فراهانی در هفته سرکشی به حوزه انتخابیه

احمد امیرآبادی فراهانی/2 روزهای ۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت ماه مجلس شورای اسلامی جلسه علنی نداشت تا نمایندگان بتوانند به حوزه های انتخابیه خود سرکشی کنند.

به گزارش نماینده، هفته گذشته جلسات علنی مجلس شورای اسلامی به دلیل سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه برگزار نشده بود. سایت نماینده در راستای وظیفه اطلاع رسانی، گزارشی از اقدامات و فعالیتهای احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده مردم شریف قم را در هفته سرکشی از حوزه انتخابیه منتشر می نماید:

 

عملکرد بد کارخانه های خودروسازی علت رانت این صنعت است

احمد امیرآبادی فراهانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: ما به ارزی که به سختی به دست می آوریم برای واردات کالاهای استراتژیک و نیازهای اولیه مردم نیازمندیم، واردات کالاهای لوکس از جمله خودروهای گران قیمت به هیچ عنوان ضرورتی ندارد.

وی ادامه داد: دولت هرچه قدر بتواند در بحث واردات سخت گیری های لازم را انجام دهد قطعا به نفع مردم خواهد بود، مگر چند درصد مردم ایران می توانند از این خودروها استفاده کنند ؟ در واقع تعداد اندکی می توانند از این خودروها خریداری کنند، بنده در حال حاضر آمار دقیقی ندارم ولی آن طور که می دانم متاسفانه در سال های اخیر واردات خودروهای گران قیمت چند برابر شده است.

نماینده مردم قم با بیان اینکه در این موضوع هم بانک مرکزی و هم وزارت صنعت کوتاهی می کنند تصریح کرد: البته باید دولت هم سختگیرانه عمل کند تا کار زمین نماند یعنی هم مسوولین بانک مرکزی هم وزارت صنعت و معدن و هم هیئت وزیران باید تصمیم مهمی در این خصوص بگیرند.

فراهانی اذعان کرد: ورود خودروهای گران قیمت به کشور توسط افراد خاص یک نوع خودنمایی است که موجب خروج ارز از کشور برای درصد بسیار کمی از مردم می شود در حالیکه جمعیت زیادی از مردم نمی توانند از این واردات استفاده کنند، به نظر می رسد ما باید ارز را برای واردات کالاهایی  تخصیص دهیم که اکثریت مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: در بحث اقتصاد مقاومتی توجه اصلی به توانمندی داخلی، استفاده از ظرفیت داخل کشور و فکر جوانان ایرانی است که در واقع واردات بی رویه کاملا با این موضوعات منافات دارد اما یک نکته وجود دارد و آن اینکه متاسفانه کارخانه های خودرو سازی ما در رابطه با بحث کیفیت نتوانستند عملکرد خوبی ارائه دهند و دلیل این است که در خودروسازی ما رانت خواری وجود دارد.

وی افزود: معمولا آن قطعاتی که وارد می شود به واسطه رانت است و بنده اطلاع دارم از طریق همین رانت برخی از افراد به سودهای کلانی در مجموعه شرکت ها و کارخانه ها رسیده اند، این افراد اجازه نمی دهند از ظرفیت و فکر جوانان ایرانی استفاده شود زیرا هم نیم نگاهی به خارج دارند و هم معمولا در واردات قطعه به داخل کشور سودهای کلانی می برند.

وی با اشاره به پیشرفت های چشمگیر هسته ای خاطر نشان کرد: موضوع خودرو از مسائل هسته ای که سخت تر نیست، باوجود پیشرفت هایی که داشتیم چرا در این بخش پیشرفت نمی کنیم؟ چرا کیفیت خودروهای ایرانی پایین است؟ دلیلش وجود همین رانت ها در واردات است، برخی اعتقاد دارند باید در داخل کشور فضای رقابتی ایجاد کنند به همین دلیل به واردات کالاهای خارجی به خصوص خودروهای لوکس با قیمت های نجومی کمک می کنند.

امیرآبادی در خاتمه عنوان کرد: متاسفانه در حال حاضر خودروهای داخلی کیفیت چندانی ندارند، خدمات پس از فروش آنها خیلی خوب نیست و هم خودروها در برخی بخش ها ایرادات اساسی دارند ولی ما باید در راستای اقتصاد مقاومتی از ظرفیت داخلی خود استفاده کنیم و کیفیت خودروی داخلی را بالا ببریم تا خودروی ایرانی هم به لحاظ کیفیت و هم از نظر قیمت قابل رقابت با مشابه خارجی باشد.


بانک ها عامل فساد و زمین خوردن بسیاری از مراکز تولیدی هستند

احمد امیرآبادی فراهانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مبارزه با مفاسد اقتصادی، عزمی جدی وجود ندارد گفت :بعضا فساد در مراکزی که مسوول برخورد با مفاسد اقتصادی هستند، نفوذ دارد و خود این مراکز را فاسد می کند.

وی تصریح کرد: به نظر من اجرای قوانین می تواند کمک خیلی خوبی در مبارزه با فساد باشد، حقیقتا استفاده از روحیه جهادی، بسیجی و ایثارگری با رعایت کامل قوانین و مقررات کشور می تواند در مبارزه با فساد کمک کند ولی زمانی که رفاه زدگی و عافیت طلبی در بین مقامات و مسوولین جا خوش کند باعث توجه کمتر نسبت به مفاسد اقتصادی می شود.

نماینده مردم قم با بیان اینکه قوای سه گانه هرکدام به سهم خود در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی کم کاریهایی داشته اند اذعان کرد: ولی به نظر می رسد مهم ترین عامل، بحث بانک ها است، درواقع بانک ها هم عامل فساد شده اند و هم عامل رکود و زمین خوردن بسیاری از مراکز تولیدی هستند، ما این هشدار را به برخی دولتمردان داده ایم که اگر به این موضوع دقت نکنند در آینده ای نه چندان دور بانک ها تمام تعاونی ها و تولیدی ها راخریداری می کنند و این عامل فساد در کشور خواهد بود.

فراهانی خاطرنشان کرد: بانک ها مزایده هایی را که بیشتر به آشنایان خود می دهند برگزار می کنند و این وسط علاوه بر اینکه کارخانه دار، مولد و کارآفرین فنا می شود، بانکها در مزایده ها با ارتباطاتی که برقرار می کنند اموال آنان را نیز از بین می برند و یک سری آدم های نوکیسه که معمولا از رانت ها استفاده کرده و به جاهایی رسیده اند دوباره صاحب یک سری مناصب می شوند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: با معرفی اسامی مفسدین اقتصادی مشکلی حل نمی شود، این افراد باید به دادگاه بروند و بر اساس مقررات جرم آنان ثابت شود ولی من فکر می کنم بانک مرکزی می تواند اسامی افرادی که معوقات کلان بانکی دارند را در شرایطی که فرایند قانونی آن طی شده است اعلام کند، در واقع باید این اسامی را برای مردم افشا کنند تا این افراد اعتبار اجتماعی خود را از دست بدهند.


بازدید امیرابادی نماینده مردم قم به همراه سردار نقدی از واحدهای صنعتی قم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نماینده مردم قم، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین که برای سخنرانی در همایش رسم هجرت به قم سفر کرده بودبه همراه امیرابادی فراهانی نماینده مردم شریف قم با حضور در شهرک صنعتی شکوهیه از برخی از واحدهای صنعتی این شهرک بازدید کرد.

وی در بازدید از این واحدها که به دلایل مختلفی به حالت تعطیل یا نیمه‌تعطیل درآمده بودند، مشکلات و موانع این واحدها را مورد بررسی قرار داد.

این بازدید در راستای سفارش مقام معظم رهبری در خصوص اجرای اقتصاد مقاومتی و افزایش تولید داخلی صورت گرفت.

در ادامه امیرابادی به همراه سردار نقدی در نشست مدیران صنایع و کارخانجات استان قم به منظور بررسی موانع و مشکلات تولیدات داخلی حضور یافت.

 

بسیج، ظرفیت نهفته و بدنه پویای ملت است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نماینده مردم قم،احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از رزمایش‌ گردان های الی بیت‌المقدس بسیج با بیان اینکه بسیج، بدنه زنده و پویای ملت ایران اسلامی است، اظهارداشت: بسیجیان افراد فداکاری هستند که برای دفاع از آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف از جمله نظامی و امدادی حضور پیدا کرده‌اند.

وی با تقدیر از حضور پرشور جوانان در گردان‌های واکنش سریع اضافه کرد: مسئولان بسیج برای تهدیدهای موجود در جامعه اسلامی برنامه‌ریزی‌های مختلفی انجام داده و در همین راستا آموزش‌های مختلف نظامی و امدادی را برای بسیجیان برگزار می‌کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بسیج، ظرفیت نهفته ملت است، خاطرنشان کرد: روزی که خطری ایران اسلامی را تهدید کند، بسیج با تمام ظرفیت‌های بالقوه خود وارد عرصه می‌شود و لذا دولت، مسئولان و بخش‌های مختلف کشور باید از این ظرفیت حمایت کنند.

وی با بیان اینکه طبق قانون، مسئولان برای گسترش آموزش‌های امدادی نباید منتظر حادثه‌های طبیعی باشند، تصریح کرد: ستادهای بحران که برای حوادث پیش بینی‌نشده در استان‌های مختلف کشور تشکیل می‌شود، اعتبار ویژه‌ای دارند که باید از این اعتبار برای حمایت از حرکت‌های امدادی مجموعه‌های مردمی از جمله بسیج استفاده شود.

امیرآبادی فراهانی در پایان عدم هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف دولتی و غیر دولتی را یکی از مشکلات اصلی در هنگام بحران دانست و ادامه داد: هر چند اعتباری برای رزمایش‌های بسیج در مجلس در نظر گرفته شده است اما با توجه به اهمیت این رزمایش‌های نظامی و امدادی، دستگاه‌های اجرایی باید در کنار بسیج باشند و از ظرفیت خود برای تامین امکانات مورد نیاز تمرینات نیروهای بسیجی استفاده کنند.

 

امیرآبادی: همه این پیشرفت ها به برکت خون شهداست از خدا می خواهیم بتوانیم در این مسیر ثابت قدم باشیم.

همایش پدران آسمانی با حضور امیرابادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

همایش پدران آسمانی و فرزندان نخبه شهدا در آستانه میلاد با سعادت امیر المومنین امام علی (ع) و با حضور مهندس امیر آبادی نماینده قم در مجلس، آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان، دکتر قشقاوی معاون کنسولی وزیر خارجه،مدیرکل بنیاد شهید وامورایثارگران و با حضور پنج هزار نفر از پدران و فرزندان شهدا درقم برگزار شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ضمن سپاس از مدیرکل بنیاد استان به جهت برگزاری چنین همایشی معنوی با حضور پدران و فرزندان شهدا و تبریک روز پدران آسمانی به پدران و فرزندان شهدا گفت: آرامش و امنیت و عزت امروز خود را مدیون ایثار و جان فشانی پدران آسمانی ، شهدای والامقام هستیم.

مهندس امیر آبادی افزود: امروز در منطقه اکثر کشورها ناامن هستند کشورهایی که در هشت سال دفاع مقدس هم در جبهه مقاومت و هم در جبهه مقابل ما بودند و امروز این کشورها آرزوی امنیت در یک شبانه روز را دارند.

وی ادامه داد: شما پدران شهدا با تربیت صحیح فرزندانتان و پشتیبانی از ایشان و دعاهایتان موجب پیروزی جبهه حق علیه باطل شدید، با فرزندان رشید و دلیری که عازم جبهه ها کردید عزت و افتخار آفریدید.

امیر آبادی تاکید کرد: امروز شرایط در منطقه بسیار حساس است دشمنان اسلام تلاش دارند که جلوی رشد انقلاب اسلامی را بگیرند و افراد جاهل در منطقه نیز به آنها کمک می کنند اما همانگونه که مستکبران نتوانستند عاشورا را خاموش کنند، دشمنان امروز نیز نمی توانند جلوی پیشرفت انقلاب را بگیرند.

وی افزود: همه این پیشرفت ها به برکت خون شهداست از خدا می خواهیم بتوانیم در این مسیر ثابت قدم باشیم. در پایان این مراسم از پدران شهدا محمد خانی، نائینی، عظیمی، جهانگیرزاده، برقعی، موسوی زاده تقدیر شد.

همچنین در این مراسم از شش نفر از فرزندان نخبه شهدا دکتر محمد نقیب زاده سه دوره استاد برتر و عضو هیات علمی موسسه امام خمینی (ره)، دکتر سیده وحیده رحیمی عضو هیات علمی دانشگاه قم، دانشجوی ممتاز در تمامی مقاطع تحصیلی، دکتر محمد ساعدی دارای سطح چهار حوزه، برگزیده جشنواره ملی شیخ طوسی و جشنواره بین المللی شهیدین صدرین ، روح الله تقوی دکترای تخصصی، جراحی و پزشک نمونه استان، علیرضا فرزین استاد دانشگاه، برگزیده کشوری در رشته عکاسی، و محسن انبیایی دارای دکترای فلسفه دین و استاد حوزه و دارای مقالات علمی تقدیرشد.


آغاز رزمایش الی بیت المقدس در قم با حضور امیرآبادی نماینده مردم قم

صبحگاه اقتدار بسیجیان گردان های بیت المقدس، کوثر، امام حسین(ع) و امام علی(ع) بسیج استان قم صبح امروز با حضور امیرابادی نماینده مردم قم و نماینده ولی فقیه و دیگر مسئولین در استان قم در سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) برگزار شد

امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، آیت الله سعیدی امام جمعه قم، سردار مهدوی نژاد، فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع)، حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش استاندار قم، سردار مجتبائی فرمانده انتظامی استان قم، ، باقری شهردار قم و دیگر مسئولین استانی پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس از بسیجیان گردان های الی بیت المقدس، کوثر، امام حسین(ع) و امام علی(ع) سپاه قم سان دیدند.

آیت الله سید محمد سعیدی، در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: از خداوند تبارک و تعالی می خواهیم که فرماندهی کل قوا را در پناه ولیش، حضرت بقیه الله اعظم، حفظ کند .

رزمایش گردان‌های الی‌ بیت‌المقدس بسیجیان در قم با موفقیت پایان یافت‌‌.


با حضور امیرآبادی ازاساتید و مربیان جمعیت هلال احمر استان قم تجلیل شد

اساتید و مربیان جمعیت هلال احمر استان قم در آستانه روز معلم و در سالروز میلاد امام جواد(ع) تجلیل شدند.

آیین تجلیل از مربیان و اساتید جمعیت هلال احمر استان قم با حضور احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی امنیتی استاندار قم، دکتر محرابی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم، دکتر گل‌فشان مدیر عامل و حجت الاسلام والمسلمین علامه مهری مسئول نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان قم، روسای مراکز علمی کاربری استان و جمعی از اساتید، مربیان و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم برگزار شد.

و در پایان مراسم از دو کتاب زبان تخصصی رشته امداد و نجات و رشته دارویاری و همچنین رونمایی از لوگوی انجمن علمی دارویاری مرکز علمی کاربردی هلال احمر استان قم نیز در این مراسم انجام شد. این دو کتاب به همت اساتید مرکز علمی کاربردی هلال احمر قم به منظور تدریس در رشته‌های مربوطه تالیف شده‌اند.

پخش مستند اجرای طرح‌های نوروزی، اجرای سرود امداد و نجات توسط گروه سرودمهرورزان جوان معاونت امور جوانان هلال احمر قم و تجلیل از مربیان و اساتید جمعیت هلال احمر استان قم از دیگر بخش‌های این مراسم بود


امیرآبادی :طرح استانی شدن انتخابات مساوی با کاهش مشارکت ملی در انتخابات است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نماینده مردم قم،احمدامیر آبادی فراهانی در واکنش به طرح استانی شدن طرح انتخابات مجلس گفت: قطعاً با اجرای طرح استانی شدن انتخابات مشارکت ملی در زمان برگزاری انتخابات پایین خواهد آمد.

وی در ادامه افزود: با اجرای طرح استانی شدن انتخابات افرادی که نام و نشانی ندارند قطعاً نخواهند توانست آراء مردم را جهت نمایندگی مجلس شورای اسلامی کسب کنند و این طرح باعث خواهد شد تا نخبگان از ورود به مجلس باز بمانند.نماینده مردم قم در خانه ملت تصریح کرد: زمانی طرح استانی شدن انتخابات می‌تواند کارایی داشته باشد که کشور احزاب قوی و فعالی را داشته باشد و افراد از طریق احزاب در انتخابات حضور پیدا کنند و برای حضور در مجلس احزاب برنامه داشته باشند.

امیرآبادی فراهانی به افزایش هزینه‌های انتخاباتی با اجرایی شدن طرح استانی شدن انتخابات اشاره کرد و گفت: با اجرایی طرح استانی شدن انتخابات هزینه تبلیغات نمایندگان مجلس و هزینه برگزاری انتخابات افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه به عدم مشخص شدن زمان تبلیغات انتخابات برای نمایندگان در سطح استان اشاره کرد و اذعان داشت: این طرح مشخص نکرده است که نمایندگان در چه فاصله زمانی می‌توانند در استان تبلیغات کنند و این خود ابهامی در این طرح است چرا که نمایندگان در مدت یک هفته‌ای که برای حوزه شهرستان در قانون انتخابات مشخص شده است نمی‌توانند خود را در این زمان در کل استان معرفی کنند.

نماینده مردم قم گفت: با اجرایی شدن طرح استانی انتخابات مجلس آراء مردم شهرهای محروم نادیده گرفته خواهد شد و پای صاحبان قدرت و ثروت به مجلس باز و نمایندگان وامدار گروه‌ها، جناح‌ها و صاحبان قدرت و سرمایه خواهند شد.

نظر شما