شناسهٔ خبر: 92571 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

فروزنده:

اصولگرایان مراقب استراتژی اختلاف افکانه اصلاح طلبان باشند، با دوم خردادی ها ائتلاف نمی کنیم

لطف الله فروزنده/431 سخنگوی جمعیت ایثارگران درباره نیاز اصلاح طلبان به ائتلاف با اصول‌گرایان گفت: موفقیت اصلاح‌طلبان در این است که میان اصول‌گرایان اختلاف ایجاد کنند و این موضوع جزو برنامه و استراتژی آنهاست لذا اصول‌گرایان باید مراقب این موضوع باشند.

به گزارش نماینده لطف‌الله فروزنده قائم مقام جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، ‌ با اشاره به لزوم وحدت میان اصول‌گرایان اظهار داشت: وحدت اصول‌گرایان یک ضرورت و مطالبه عمومی میان نیروهای حزب‌اللهی است و دلیل آن این است که هر زمان وحدت کردیم، ‌ موفق شدیم.

وی با بیان اینکه اصول‌گرایان در انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم وحدت نکردند و از این عدم وحدت آسیب دیدند، ادامه داد: ظرفیت نیروهای اصول‌گرا در بین مردم بالاست و شرط موفقیت نیروهای اصول‌گرا در مجلس و بدست آوردن کرسی‌های بیشتر این است که وحدت کنند.

قائم مقام جمعیت ایثارگران گفت: اگر نیروهای اصول‌گرا بخواهند در عرصه‌های مختلف خدمت کنند، پایه اصلی انجام دادن خدمت‌شان به صورت جامع و کامل این است که وحدت کنند.

فروزنده با اشاره به کسانی که عیار اصول‌گرایی دارند، یادآور شد: اصول‌گرایی شاخص‌هایی دارد. کسانی که نظام جمهوری اسلامی را قبول داشته باشند، به امام خمینی(ره) و خط امام و به رهبری اعتقاد داشته باشند و مقام معظم رهبری را به عنوان محور کار قبول داشته باشند، روحیه ضد استکباری داشته باشد، و عدالت محور، مخالف با فساد و زیاده‌خواهی و مخالف فتنه و جریان‌های افراطی باشد، اصول‌گرا محسوب می‌شوند.

وی با تأکید براینکه بدیهی است اگر کسی اصول‌گرا باشد به هیچ وجه با جریان دوم خرداد ائتلاف نخواهد کرد، تصریح کرد: اصول‌گرایان خطوط قرمزی دارند که این خطوط موجب می‌شود، اصول‌گرایی از جریان اصلاحات جدا شود.

قائم مقام جمعیت ایثارگران تأکید کرد: بعید می‌دانم از میان جریان اصول‌گرا کسی وجود داشته باشد که بخواهد با جریان اصلاح طلب ائتلاف کند.

فروزنده درباره نیاز اصلاح طلبان به ائتلاف با اصول‌گرایان گفت: موفقیت اصلاح‌طلبان در این است که میان اصول‌گرایان اختلاف ایجاد کنند و این موضوع جزو برنامه و استراتژی آنهاست لذا اصول‌گرایان باید مراقب این موضوع باشند.

وی خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان می‌دانند که اگر ما وحدت حداکثری کنیم، ‌ حتماً فضای عمومی به نفع ما خواهد بود و حتماً در مجلس موفق خواهیم شد. بنابراین طبیعی است برای اینکه بخواهند آسیب برسانند، به دنبال ایجاد اختلاف میان نیروهای اصول‌گرا باشند.

قائم مقام جمعیت ایثارگران یادآور شد: بعید می‌دانم اصول‌گرایی باشد که بخواهد با اصلاح‌طلبان ائتلاف کند.

**تشریح جزئیات جلسه جمعیت ایثارگران

فروزنده همچنین با اشاره به برگزاری جلسه شب گذشته جمعیت ایثارگران گفت: در جلسه شب گذشته اعضای جمعیت، جنایات عربستان در یمن را محکوم کردند. ما ایمان داریم مردم یمن با استقامت می‌توانند به پیروزی نهایی برسند و آمریکا و عربستان در این باتلاق فروخواهد رفت. همچنین این موضوع نشان می‌دهد که ملت‌ها بیدار شده و با گفتمان انقلاب اسلامی آشنا شده‌اند و به هیچ وجه زیر بار استکبار نخواهند رفت.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ادامه داد: ما تأکید داریم که مذاکرات هسته‌ای باید عزت‌مند انجام شود و مذاکره کنندگان باید خطوط قرمز را دعایت کنند و باید بعد از امضای توافق‌نامه همه تحریم‌ها برداشته شود و حق مسلم هسته‌ای ما به رسمیت شناخته شود.

قائم مقام جمعیت ایثارگران افزود: انتظار داریم تیم مذاکره کننده مراقب باشد که دچار اشتباه محاسباتی نشود و ملت ایران هر چه بر مواضع اصولی خود تأکید کند، آنها بیشتر عقب نشینی خواهند کرد.

**کلید مسائل اقتصادی در لوزان یا مذاکرات هسته ای نیست

فروزنده اظهار داشت: حل مشکلات اقتصادی کشور در اعتماد به مردم، مبارزه با فساد، اصلاح نظام بانکی و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است. کلید مسائل اقتصادی در لوزان یا مذاکرات هسته ای نیست بلکه کلید آن در توانمند کردن و توجه به استعداد و توانایی مردم است.

وی گفت: روند مذاکرات اصول‌گرایان برای وحدت، روند خوبی است و همه بر ضرورت وحدت تکیه داریم و قاطعانه می‌گوییم که ما حامی وحدت اصول‌گرایان هستیم، حتی اگر یک نفر از ما در مجلس ورود پیدا نکند. آنچه برای ما اهمیت دارد وحدت میان نیروهای اصول‌گرا و پیروزی آنها در انتخابات است.

قائم مقام جمعیت ایثارگران خاطرنشان کرد: شعار "پایداری در اصول، نوگرایی در روش و ایثارگرایی در رفتار" باید در میان همه اصول‌گرایان نهادینه شود. ما بنا داریم مذاکرات در زمینه وحدت را ادامه دهیم و جمع بندی نهایی را به اجرا در آوریم.

 

نظر شما