شناسهٔ خبر: 92496 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

قفل خانه احزاب اوایل خرداد باز خواهد شد

احزاب دبیرکل حزب ایران زمین گفت: پس از برگزاری مجمع عمومی خانه احزاب در ۳۱ اردیبهشت ماه ، با فاصله کوتاه حدود یک تا دو هفته، به احتمال زیاد خانه احزاب بازگشایی خواهد شد.

به گزارش نماینده ابوالقاسم رئوفیان روز شنبه در گفت وگو با ایرنا، گفت: بالاخره پس از برگزاری جلسات متعدد نمایندگان احزاب با وزارت کشور و دولت، تصمیمات لازم برای بازگشایی و فعالیت مجدد این خانه صنفی با تعیین اعضای آن تعیین شد تا توازنی بین جناح های سیاسی برای فعالیت صنفی برقرار باشد.

وی تصریح کرد: این مجمع در دو بخش مجمع عمومی فوق العاده و مجمع عمومی عادی در وزارت کشور برگزار خواهد شد که در این دو بخش اساسنامه خانه احزاب تدوین و سازوکار انتخابات شورای مرکزی و انتخابات و نیز بازرسان مشخص و به تصویب خواهد رسید.

رئوفیان خانه احزاب را یک ضرورت هم برای احزاب و هم دولت برشمرد و گفت: این خانه صنفی باید هر چه زودتر کارش را شروع کند.

دبیر کل حزب ایران زمین اظهار کرد: قرار است نمایندگانی از جناح اصولگرا وهم اصلاح طلب وهم از گرایش های دیگر در شورای مرکزی مجمع خانه احزاب حضور داشته باشند تا به کمک یکدیگر مشکلات را به صورت صنفی رسیدگی کنند.

وی خاطرنشان کرد: وزارت کشور نقشی در دعوت از نمایندگان احزاب برای حضور در مجمع خانه احزاب نداشته است و دعوت نامه احزاب از سوی هیات اجرایی مجمع به احزاب ابلاغ شده است.

وی خاطرنشان کرد: پیشتر، از مجموع ۲۴۲ حزب و تشکل سیاسی فعال در کشور حدود ۱۸۵ تشکل عضو خانه احزاب بوده اند.

نظر شما