شناسهٔ خبر: 91628 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ

ربیعی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران:

کالای ایرانی می تواند تبدیل به برند شود/ باید نهضت مصرف داخلی ایجاد کنیم

علی ربیعی431 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ما باید نهضت مصرف داخلی ایجاد کنیم و به سمت استفاده از کفش و لباس ایرانی برویم، گفت: اگر استفاده کردیم همین‌ها به برند بزرگ تبدیل خواهند شد.

به گزارش نماینده به نقل از «نسیم»، علی ربیعی، وزیر کار، تعاون و امور اجتماعی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران گفت: من امروز را به همه کارگران ایران و همه آنهایی که در عرصه کار و تلاش کوشش می‌کنند تبریک عرض می‌کنم.

وی همچنین افزود: اما روز کارگر یک نماد برای ما است که هر سال کارگران دنیا را در این روز به یاد می‌آورند که نظام سرمایه‌داری چگونه بی‌رحمانه هر واکنش اعتراضی را سرکوب کرد و هزاران کارگر را به خاک و خون کشاند. امروز هم همان نظام صدای اعتراضی را اینبار به نحو دیگر در خارج از مرزهای خود خاموش می‌کنند. از همین جا در ابتدای صحبتم همبستگی کارگران ایران با کارگران یمنی و عراقی اعلام می‌کنم.
ربیعی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب سال‌ها است که بحث اقتصاد و کار تولید و تلاش را در محور گفتگوهای خود و نصایح خود قرار دادند. ما نیاز داریم که کار و تلاش بیشتر کنیم. اگر بخواهیم فرزندانمان درست زندگی کنند ما باید نهضت مصرف داخلی ایجاد کنیم. ما باید برویم به سمت استفاده از کفش و لباس ایرانی. اگر استفاده کردیم همین‌ها به برند بزرگ تبدیل خواهند شد.

وی همچنین گفت: من به عنوان وزیر کار به کارآفرینان عرض می‌کنم که امروز روز آنها نیز هست. هر کسی که خشتی روی خشتی بگذارد و فرصت شغلی جدید به وجود بیاورد ما به آن احترام می‌گذاریم. ما در مقابل بیکاران جامعه مسئولیم. من معتقدم بنا به تعبیری که "همه با هم" امام یا تعبیر مردم در صحنه امام امروز باید در بخش کار و تلاش تجلی ببخشیم.

وزیر کار اظهار داشت: کارگران می‌دانند که در همه عرصه‌های انقلاب در کنار انقلاب بودند. اقتصاد مقاومتی، بهره‌وری بالا است با سرمایه ایرانی کار زیاد ایجاد کردن است. ما در این مدت در وزارت خوشبختانه توانستیم اقدامات مؤثری انجام بدهیم. ۸ میلیون و پانصد هزار نفر کارگر را بیمه کردیم و این افتخار نظام اسلامی است. ما در بخش تامین اجتماعی تامین اجتماعی هر روز بهتر از دیروز را تضمین کردیم که دنبال کنیم.

وی گفت: من در نهایت این عهد را با امام می‌بندم که اماما ما در ۱۱ اردیبهشت اعلام بیعت می‌کنیم. اماما با بنیادی‌ترین نظریه فقهی و مدیریت شما یعنی اصل ولایت فقیه هر سال بیعت می‌بنیدم که در کنار ولی‌مان هستیم و همصدا هستیم با همه ایرانی‌هایی که برای رشد و اعتلاش کشور تلاش می‌کنند.

در پایان این سخنرانی، ستاد نمازجمعه از جمعی از کارگران نمونه کشور با اعطای لوح، تقدیر کرد

نظر شما