شناسهٔ خبر: 90898 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

روحانی و لاریجانی در انتخابات ائتلاف می کنند/اصلاح طلبان در مجلس ششم تجربه ای نداشتند

نماینده مجلس ششم می گوید: اكثراصلاح طلبان در مجلس ششم تجربه اي در اداره كشور نداشتند.

به گزارش نماینده، ابراهیم امینی نماینده مجلس ششم و فعالا سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با روزنامه اعتماد، به دفاع از نمایندگان دوره ششم مجلس پرداخت و گفت: از نظر سطح تحصيلات و توان و دلسوزي نمايندگان مجلس ششم نمي شود ترديدي داشت. اما نبود يك اتاق فكر در ميان اصلاح طلبان يكي از مهم ترين مشكلاتي بود كه در مجلس ششم داشتيم.

وی اظهارداشت: اتاقي فكري كه بتواند برنامه ها را نهادينه كند و آنها را به صورت پخته تنظيم كند و هر يك اصلاح طلبان با توجه به جايگاه خود نقشي را براي عملياتي كردن آن اهداف ايفا كنند وجود نداشت و فقدان همين اتاق فكر هزينه زيادي را به دنبال داشت.

این فعال سیاسی با بیان اینکه فقدان اين اتاق فكر باعث شد هر كسي چيزي را كه تصور مي كرد براي اداره كشور خوب است از طريق رسانه ها مطرح كند، یادآورشد: همين اتفاق باعث ايجاد برخي چالش ها شد كه از آن به عنوان يكي از مشكلات جدي مجلس ششم مي توان ياد كرد. بر اين اساس فكر مي كنم اصلاح طلبان اگر اكثريت مجلس دهم را به دست آورند با توجه به تجربه هايي كه در خلال اين سال ها كسب كرده اند بهتر از قبل مي توانند عمل كنند. اكثراصلاح طلبان در مجلس ششم تجربه اي در اداره كشور نداشتند.

امینی در ادامه در خصوص رويكرد ناطق براي انتخابات مجلس، پاسخ داد: قطعا اگر آقاي ناطق بخواهد فعال شود با اصلاح طلبان همكاري مي كند. بعيد مي دانم آقاي ناطق با توجه به مواضعي كه ايشان دارند اصولگرايان به او روي خوش نشان دهند. لذا اگر بخواهد فعال شود چاره اي جز ائتلاف با اصلاح طلبان و طيف هاشمي وجود ندارد.

وی با اشاره اینکه ناطق از نظر فكري از سال ٨٨ و قبل از آن به آقاي هاشمي و خيلي از اصلاح طلبان نزديك شدند و با بسياري از افراط گرايي ها در جريان احمدي نژاد مخالف بودند و موضع داشتند، خاطرنشان کرد: سال ٨٤آقاي ناطق با افراطي گري مخالف بود. طيف آقاي هاشمي و جريان اصلاح طلب آقاي ناطق را به عنوان يك چهره معتدل و منطقي قبول دارند.

«البته ايشان تاكنون اعلام آمادگي براي كانديداتوري نكرده اند. اگر قرار باشد ائتلافي در اين راستا صورت بگيرد من فكر مي كنم بايد حد و حدود آن مشخص باشد».

این نماینده مجلس ششم در مورد وضعیت اصولگرایان در عرصه سیاسی کشور نیز، گفت:  فكر مي كنم هنوز آرايش سياسي ميان گروه ها و احزاب سياسي آنها شكل نگرفته است. بايد كمي زمان بگذرد. الان يكي از چيزهايي كه استشمام مي شود اين است كه آقاي روحاني و آقاي لاريجاني براي انتخابات مجلس دهم ائتلاف كنند.

امینی معتقد است: اگر حزب اعتدال و توسعه را به عنوان عقبه راست آقاي هاشمي بدانيم چندان بدشان نمي آيد كه با جريان آقاي لاريجاني ائتلاف كنند.

نظر شما