شناسهٔ خبر: 90683 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از بیانات مقام معظم رهبری

مجلس/2 دویست و بیست نماینده مجلس با امضای بیانیه‌ای با حمایت از فرمایشات مقام معظم رهبری بر رعایت خطوط قرمز مذاکرات هسته‌ای تأکید کردند.

به گزارش «نماینده»، در متن این بیانه که توسط عضو هیأت رئیسه مجلس قرائت شد آمده است:

«رهبر انقلاب اسلامی بار دیگر درایت و فرزانگی خود را به رخ خود کشاند و نشان داد که تنها ولایت است که می‌تواند از دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی و پیشرفت‌های علمی مردم ایران در حاکمیت جهانی مستکبران حسود دفاع کند.

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی حمایت قاطعانه و بی‌دریغ خود را از رهنمودهای راهگشای رهبری در مورد مذاکرات هسته‌ای لوزان اعلام و ضمن تشکر از تیم مذاکره کننده هسته‌ای از آنان می‌خواهیم تا راهنمایی‌های ایشان و بایدها و نبایدهای رهبری را مبنای مذاکرات قرار دهند تا ان‌شاءالله در دنیا و قیامت در مقابل مردم و خانواده‌های معظم شهدا خصوصاً شهدای هسته‌ای، نسل انقلابی و نسل‌های آینده و در مقابل خداوند بزرگ و ائمه اطهار سربلند و پیروز باشند.

 

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دولت و تیم مذاکره کننده را به نکات ذیل که الهام گرفته از فرمایشات حکمت‌آمیز مقام معظم رهبری است یادآور می‌شویم:

 

- در توافق نهایی هیچ‌گونه توافقی که نظارت خاص و فراتر از ان‌پی‌تی بر جمهوری اسلامی تحمیل شود پذیرفته نشود. همچنین نظارتی که امنیت دانشمندان هسته‌ای را به خطر می‌اندازد مورد توافق قرار نگیرد.

 

- تحقیق و توسعه در تکنولوژی، غنی‌سازی و علوم هسته‌ای نباید مشمول هیچ محدودیتی شود.

 

- نظارت نباید شامل مراکز و صنایع نظامی و اماکنی که موجب شکستن غرور ملی و تحقیر ملت ایران می‌گردد بشود. همان‌گونه که جمهوری اسلامی بارها پایبندی خود را به قراردادهای بین‌المللی اثبات کرده و برعکس طرف مقابل غیرقابل اعتماد بودن خود را به اثبات رسانده بنابراین تحریم‌ها باید در اولین گام به صورت همه جانبه و یکباره لغو گردد.

 

- دولت منتقدان را دوستان نظام اسلامی دانسته و و با آنان مشورت کند و مردم را محرم خود بداند.

 

- دستاوردهای هسته‌ای ایران جزوی از نیازهای تفکیک ناپذیر پیشرفت علمی کشور است. بنابراین هیچ کس حق ندارد برای توجیه اقدام خود این دستاوردهای عظیم را کوچک بشمارد.

 

- موضوع مذاکرات تنها برنامه هسته‌ای ایران است. تیم مذاکره کننده دقت نماید که مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای و دفاع از مظلومان جهان که جزئی از ماهیت انقلاب اسلامی است مورد مذاکره قرار نگیرد.

 

- مسئولین بایستی در نگارش توافق نهایی راه هرگونه تفسیر، سوء استفاده و انحراف را مسدود نمایند.

 

- تیم مذاکره کننده با تکیه بر قدرت لایزال الهی قدرتمندانه با طرف‌های مقابل به مذاکره بپردازد که پیروزی نزدیک است.»

منبع: ایسنا

نظر شما