شناسهٔ خبر: 89167 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

راهکار معاون سیاسی وزیر کشور برای احیای خانه احزاب:

شورای مرکزی خانه احزاب مجمع عمومی را برگزار کند

مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور: خانه احزاب یک تشکل صنفی محسوب می‎شود از این رو شورای مرکزی خانه احزاب باید در جهت فعال نمودن این تشکل وارد عمل شود و انتخابات مجمع عمومی را برگزار کند.

به گزارش  نماینده محمدحسن مقیمی قائم‎مقام وزیر کشور در امور سیاسی در گفت و گو با میزان، درباره امکان برگزاری انتخابات مجلس دهم در برخی از حوزه‎های انتخابیه به صورت استانی اظهارکرد: با توجه به اینکه این موضوع از سوی کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی مطرح شده است به طورحتم قوه مقننه و کمیسیون مربوطه باید پاسخگوی این موضوع باشد.

وی افزود: وزارت کشور به عنوان متولی برگزاری انتخابات تنها در چارچوب قانون و مواردی که مشخص شده است وظایف خود را انجام می‎دهد لذا برای اجرایی شدن برگزاری انتخابات مجلس به صورت استانی این طرح باید از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مورد تصویب و به شکل قانون درآید.

قائم‎مقام وزیر کشور در امور سیاسی خاطرنشان کرد: در صورت تغییر در قوانین مربوط به انتخابات از سوی دولت و مجلس به طورحتم در انتخابات پیشرو این قوانین مورد لحاظ قرار خواهد گرفت و وزارت کشور براساس این موارد انتخابات را برگزار می‎کنند.

مقیمی درباره از سرگیری مجدد فعالیت خانه احزاب با توجه به برگزاری انتخابات مجلس گفت: خانه احزاب یک تشکل صنفی محسوب می‎شود از این رو شورای مرکزی خانه احزاب باید در جهت فعال نمودن این تشکل وارد عمل شود و انتخابات مجمع عمومی را برگزار کند.

وی تصریح کرد: احزاب زیرمجموعه این تشکل باید با برگزاری مجمع عمومی برای از سرگیری فعالیت‎های این تشکل راهکارهای مورد نظر را اتخاذ کنند تا احزاب و تشکل‌های سیاسی در یک مجموعه مشخص به فعالیت خود ادامه دهند.

قائم‎مقام وزیر کشور در امور سیاسی اظهارکرد: وزارت کشور تا به امروز تمامی پشتیبانی‎های لازم را برای فعالیت مجدد خانه احزاب انجام داده و از بازگشایی مجدد این تشکل حمایت می‎کند و اقدامات لازم را در این راستا انجام خواهد داد.

نظر شما