شناسهٔ خبر: 89076 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

خرازی:

نگرانی برخی دوستان از بیانیه سوییس قابل درک است/ مخالف استانی شدن انتخابات هستم

صادق خرازی رییس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در پاسخ به سووال دیگری در خصوص زمزمه‌های استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که با چنین طرحی مخالف است.

به گزارش نماینده به نقل از ندای ایرانیان، سیدمحمد صادق خرازی رییس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در همایش تقدیر از سفیران هسته‌ای تدبیر و امید گفت، بیانیه سوییس تفاهم خوبیست و من امیدوارم که به نتیجه نهایی برسد.

وی با تقدیر از تلاش‌ها و زحمات تیم دیپلماسی کشور در مذاکرات لوزان اظهار کرد: آنچه در سوییس حاصل شد نتیجه درایت و هدایت‌های شخص رهبری، استقامت و پایداری مردم و نیز اهتمام دکتر روحانی بود.

خرازی از این بیانیه بعنوان یک پیروزی بزرگ یاد کرد و افزود: همه شاهد بودیم که چگونه قدرت‌های بزرگ جهانی در لوزان، مشروعیت برنامه‌های هسته‌ای و حقوق مردم ایران را تایید کردند.

ما که دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم، نباید نگران باشیم

رییس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در پاسخ به این سووال که برخی از شخصیت‌های داخلی و نمایندگان مجلس از بیانیه سوییس اظهار نگرانی کرده‌اند و معتقدند که با پایش آنلاین مراکز هسته‌ای، همه برنامه‌ها و دانشمندان هسته‌ای ما برای طرف مقابل قابل شناسایی خواهد بود، گفت: ما که دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم بنابراین سووال من این است که در این صورت از چه باید بترسیم و چرا باید نگران پایش برنامه‌ها باشیم؟

خرازی افزود: البته نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای از ۴۰ سال پیش تا به امروز بخصوص از سوی نمایندگان مجلس همواره وجود داشته ولی این نکته را نباید فراموش کنیم که اگر رویه‌ها و فعالیت‌های ما شفاف باشد، باعث ایجاد وضعیت بسیار خوبی برای ما می‌شود و محکی برای راستی آزمایی برنامه‌های ما خواهد بود.

وی گفت: در مراحل بعدی می‌توانیم گام‌های بزرگی برداریم گرچه نباید به آژانس بین المللی انرژی اتمی هم اجازه دخالتی فرا‌تر از آنچه که قوانین و مقررات بین المللی مشخص کرده را در امور داخلیمان بدهیم.

وی تاکید کرد: همه رخدادهای مربوط به پرونده هسته‌ای کشورمان و آنچه که در لوزان حاصل شد در قالب چارچوب‌های تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب بوده و جای نگرانی نیست علاوه بر این، مملکت دارای دستگاه‌های نظارتی متعددیست که با قدرت کارشان را انجام می‌دهند.

همدلی و همزبانی دولت و ملت؛ گامی برای تحقق جامعه مدنی

رییس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در مورد نامگذاری سال ۹۴ بعنوان همدلی و همزبانی دولت و ملت گفت: رهبر معظم انقلاب با این نامگذاری، یکی از مسایل مهم و مورد توجه مردم جهان یعنی مساله دولت – ملت را مطرح کردند.

وی افزود: دولت و مردم همواره از نقاط عطف تاریخی در هر جامعه بوده‌اند که همگرایی و پیوند آن‌ها باعث شکل گیری جامعه مدنی می‌شود و رهبر معظم انقلاب هم بر این باور هستند که زمانی چنین جامعه‌ای می‌تواند شکل بگیرد که مردم و دولت با هم همدلی و همزبانی داشته باشند.

خرازی گفت: اگر این همراهی و همدلی دو طرفه شکل بگیرد به موفقیت‌های بزرگی برای کشور منتهی خواهد شد که در بلندمدت می‌تواند به یک پارادایم (جریان) تبدیل شود و بر این باورم که موفقیت هسته‌ای که خداوند در آغاز سال ۹۴ نصیب ملت ایران کرد، می‌تواند زمینه ساز پیروزی‌های بزرگتری در سایه همدلی و همزبانی مردم و دولت باشد.

مخالف استانی شدن انتخابات مجلس

رییس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در پاسخ به سووال دیگری در خصوص زمزمه‌های استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که با چنین طرحی مخالف است.

خرازی گفت: بر این باورم که فرآیند انتخابات مجلس شورای اسلامی باید براساس همین رویه موجود و سنتی باشد.

وی اظهار کرد: باید علاوه بر اینکه دست کنشگران را در داخل کشور باز بگذاریم، با ایجاد ساز و کار و نام‌های جدید، باعث به هم ریختن مردم نشویم زیرا هر استانی دارای انگیزه‌ها، پدیده‌ها و سلایق خاصی است و نسخه استانی کردن انتخابات به نظر من نمی‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد.

صادق خرازی پیش از این به استان کردستان سفر کرده و برای بازگشت به تهران به فرودگاه کرمانشاه آمده بود.

نظر شما