شناسهٔ خبر: 85255 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

نماینده بررسی کرد؛

درد و دل لیدر رهروان با روزنامه اصلاح‌طلب!/ جلالی: می‌ترسند موی دماغ آنها شویم

جلالی و لاریجانی رسانه‌های زنجیره ای در تلاش هستند تا جریان اصولگرایی به وحدت حداکثری نرسند از این روبه بزرگنمایی موارد اختلاف برانگیز ‌می‌پردازند اما با این حال برخی به این رسانه ها چراغ سبز نشان می دهند.

گروه سیاسی/ نماینده-  آیا حزب رهروان ولایت تشکیل خواهد شد؟ این پرسش بارها از سوی رسانه ها و کنشگران مسائل سیاسی مطرح و به آن پرداخته شد. محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس و رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری از جمله افرادی بود که به این سوال پاسخ داد و از مخالفت رئیس مجلس نسبت به تشکیل حزب «رهروان» سخن گفت.

البته باهنر براین باور است باید از اعلام موجودیت احزاب و تشکل های سیاسی اصولگرا استقبال کرد اما به این نکته هم توجه داشت وحدت این احزاب در زمان انتخابات وقت گیر است. این موضع گیری رئیس جبهه پیروان توسط نایب رئیس او(محسن کوهکن) اعلام شد و گفت: ما به جناب آقای لاریجانی ارادات داریم اما به شرطی از جبهه  یا حزب رهروان حمایت می کنیم که اصلاح طلبی عضو این تشکل نشود.

اصولگرایان که با تابلو و نام هایی همچون جبهه پیروان، اصولگرایان تحول خواه(جمعیت رهپویان و ایثارگران) و جبهه پیروان در سپهر سیاست فعالیت می کنند از ابتدای سال جاری پروژه وحدت و همگرایی را آغاز کرده اند و در اکثر گعده های همگرایی چهره های شاخص این احزاب حضور پیدا می کنند. این هم اندیشی ها فقط در حلقه شورای همگرایی قرار نگرفت بلکه محمد رضا باهنر از حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی "دبیر کل جبهه پایداری" دعوت کرد تا در نشست شورای مرکزی "جام" حضور یابد و به او بگوید: «اصولگرایان هیچ وقت نمی‌توانند با اصلاح‌طلبان ولو معتدلین آنها ائتلاف نمایند، بلکه فقط باید با خودشان وحدت داشته باشند».

موضع گیری باهنر درباره حزب لاریجانی از یک سو و تاکید وی و چهره های دیگر اصولگرا بر وحدت و همدلی از سوی دیگر سوژه مناسبی برای روزنامه های دوم خردادی فراهم کرد تا به تحلیل، تبیین و گفتگو های خود در این باره بپردازند.

روز گذشته روزنامه قانون به واکاوی مواضع باهنر در راستای وحدت و همسویی او با تشکل های دیگر همانند جبهه پایداری اشاره کرد و در گفتگویی با پیرموذن عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس نظر این نماینده مجلس درخصوص نقش آفرینی باهنر در حزب رهروان را پرسید که وی پاسخ داد: با وجود اینکه باهنر دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین و دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری است، اگر حزب اصولگرایان رهروان ولایت به محوریت آقای لاریجانی تشکیل شود، دیگر شان و جایگاه گذشته خود را نخواهد داشت.

روزنامه اصلاح طلب "اعتماد" هم روز گذشته در گزارشی با تیتر" میدان داری باهنر و چراغ خاموش لاریجانی" به مواضع رئیس جبهه پیروان در قبال ائتلاف با اصولگرایان پرداخت و آورده بود:  باهنر از حسینیان تا سید رضا تقوی با همه نشست و برخواست دارد  و روز به روز از لاریجانی دورتر و به پایداری نزدیک تر می شود.

روزنامه اعتماد

و اما امروز همین روزنامه دوم خردادی گفتگو با کاظم جلالی لیدر حزب رهروان ولایت را منتشر کرد، گویا مواضع وی برای این رسانه از ارزش بالایی برخوردار بود چرا که صفحه ویترین(تیتر صفحه اول) به رئیس فراکسیون رهروان اختصاص داده شد.

کاظم جلالی در این گفتگو در مقام انتقاد از باهنر قرار گرفت و گفت: خود جبهه پیروان خط امام و رهبری می گویند ما ۳۰ تشکل هستیم و بعد شورای هماهنگی تشکیل دادند. حالا چطور اگر تشکیلات دیگری مثل«اصولگرایان رهروان ولایت»به این جمع اضافه شود «موی دماغ» خواهد بود و باید علیه آن موضع گرفت.

انتقاد شدید رئیس فراکسیون رهروان در قبال بخشی از خانواده اصولگرایان در حالی رسانه ای شد که تاکنون چهره های شاخص این فراکسیون در جلسات همگرایی شرکت نکرده اند از سوی دیگر "لیدر حزب منتصب به لاریجانی" ترجیح داد به جای طرح مسائل این چنینی در جلسات همگرایی مواضع انتقادی خود را با رسانه رقیب اصولگرایان مطرح کند. رسانه هایی که بدون شک به دنبال تهیه خوراک در جهت اختلاف و انشعاب در جریان اصولگرایی هستند، رسانه‌هایی که در تلاش هستند تا جریان اصولگرایی به وحدت حداکثری نرسند، به بزرگنمایی موارد اختلاف برانگیز ‌می‌پردازند.

تاکنون اصولگرایان بر نقش آفرینی و محوریت جامعتین به عنوان لیدر در انتخابات مجلس تاکید دارند اما رئیس مرکز پژوهش های مجلس نظر متفاوتی دارد و می گوید: این لیدرها(لیدرهای سنتی، جبهه پیروان) به هیچ وجه هم نمی خواهند این میز و عنوان را رها کنند و حتی به قیمت قربانی کردن کل اصولگرایی حاضر نیستند صحنه را به نسل جدید تر و افرادی که داری فکر هستند و مسائل جدید را می فهمند واگذار کنند.

روزنامه اعتماد

بدون شک جریانات رقیب اصولگرایی می خواهند از میان همین خرده‌جریانات اقدام به یارگیری کنند تا مانع اتحاد میان اصولگرایان شوند. آیا «رهروان» در جریان وحدت اصولگرایان در انتخابات دور آتی مجلس است؟

آنچه مسلم است تاکید قاطبه اصولگرایان و نه شخص باهنر بر وحدت و همگرایی است، وحدتی که ریل گذاری آن باید از هم اکنون گذاشته شود و از دو دستگی و چراع سبز نشان دادن به رقیب پرهیز شود.

 

 

 

نظر شما