شناسهٔ خبر: 84949 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

زاهدی عنوان کرد:

تنظیم طرح دوفوریتی کمیسیون آموزش مجلس برای رتبه‌بندی معلمان

زاهدی43 رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در رابطه با شایعه مخالفت این کمیسیون با اجرای طرح رتبه‌بندی فرهنگیان، گفت: پس از گذشت ۹ ماه از مخالفت دولت با تصویب طرح یک فوریتی رتبه‌بندی فرهنگیان در مجلس، طرح دوفوریتی را به مجلس تقدیم کردیم.

به گزارش نماینده، محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، در رابطه با شایعه مخالفت این کمیسیون با اجرای طرح رتبه‌بندی فرهنگیان گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات یکی از کمیسیون‌هایی است که بسیاری از اعضای آن فرهنگی هستند و فضای این کمیسیون نسبت به مسائل آموزش و پرورش حساس و برای رفع مشکلات فرهنگیان علاقمند است.

وی افزود: یکی از شرط‌‌های اصلی رأی اعتماد به وزیر آموزش و پرورش اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان بود که پس از بررسی‌های بسیار در مجلس طرح یک فوریتی در رابطه با این طرح نیز تنظیم کردیم و حدود ۹ ماه قبل آن را به صحن آوردیم ولی متأسفانه معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با این طرح مخالفت کرد.

زاهدی در رابطه با استدلال دولت برای مخالفت با این طرح گفت: نماینده دولت عنوان کرد که دولت قصد دارد لایحه‌ای را در این زمینه آماده کرده و به مجلس بدهد و اصرار نمایندگان برای تصویب طرح یک فوریتی را قبول نکرد که مجلس نیز به این طرح رأی نداد تا دولت لایحه خود را تنظیم کرده و به مجلس بیاورد ولی هر چه انتظار کشیدیم لایحه‌ای به مجلس نیامد.

وی ادامه داد: ما مجددا طرحی را آماده و به صورت دوفوریتی به مجلس تقدیم کردیم که تعدادی از نمایندگان خارج از کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز آن را امضا کردند و امیدواریم پس از بررسی های لایحه بودجه این طرح نیز مطرح شده و به تصویب برسد.

زاهدی گفت: البته دیگر دولت نمی‌تواند بهانه‌ای بیاورد زیرا فرصت لازم برای تنظیم لایحه را در اختیار آنها قرار دادیم.

وی گفت: همچنین در بررسی لایحه بودجه نیز توانستیم درآمدهای جدیدی بیابیم که بر اساس آن دو هزار میلیارد تومان مازاد بر لایحه بودجه دولت برای آموزش و پرورش خلق شد که اگر وزارت آموزش و پرورش بخواهد این طرح را اجرا کند مشکلی ندارد.

نظر شما