شناسهٔ خبر: 83886 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

مصوبات اقتصادی بهاستان نشینان/ عوارض واردات خودرو و شروط چاپ و انتشار ایران چک به تصویب رسید

مجلس با تصویب مجلس، عوارض واردات خودرو ۵ درصد قیمت تحویل روی کشتی تعیین شد.

به گزارش نماینده به نقل از مهر، در جلسه علنی روز سه شنبه نوبت عصر مجلس شورای اسلامی بررسی بندهای درآمدی لایحه بودجه در دستور کار مجلس قرار گرفت.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب بندی به دولت اجازه دادند اسناد خزانه اسلامی با حفظ قدرت خرید را با سررسید یک تا سه سال به صورت بی نام یا با نام، صادر کنند و به منظور تسویه بدهی خود بابت طرح های تملک دارایی با قیمت اسمی تا سقف ۵۰ هزار میلیارد ریال به طلبکاران غیر دولتی واگذار نمایند.

اسناد مذبور از پرداخت هرگونه مالیات معاف است. همچنین با تصویب بند دیگری اوراق مشارکت و صکوک اسلامی از پرداخت مالیات معاف شد.

نمایندگان با تصویب بندی تاکید کردند اسناد خزانه اسلامی از قابلیت داد و ستد در بازار ثانویه برخوردار است و سازمان بورس و اوراق بهادار باید ترتیبات انجام معامله ثانویه آنها را در بازار بورس یا فرابورس فراهم کنند.

همچین مقرر شد خرید و فروش این اوراق توسط بانک مرکزی ایران ممنوع باشد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب بند دیگری به دولت اجازه دادند تا سقف ۱۰ هزار میلیارد ریال «اوراق صکوک اجاره» منتشر نمایند. اوراق مذکور از پرداخت هرگونه مالیات معاف است.

نمایندگان مجلس با تصویب بند دیگری به وزارت راه و شهرسازی اجازه دادند به میزان ۱۵ هزار میلیارد اوراق مشارکت منتشر کنند.

شروط چاپ و انتشار ایران چک در سال ۹۴ به تصویب بهارتسان نشینان رسید

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب بند ب تبصره ۷ این لایحه به بانک مرکزی اجازه دادند نسبت به چاپ و انتشار ایران چک بانک مرکزی در سقف مصوب شورای پول و اعتبار و با محدود کردن معادل ریالی آن تحت نظارت هیات اندوخته اسکناس موضوع ماده ۲۱ قانون پولی و بانکی کشور مصوب ۵۱.۴.۱۸ اقدام کنند.

در تصویب این بند تعدادی از نمایندگان پیشنهاد حذف را دادند که با مخالفت دولت و کمیسیون تلفیق مواجه شدند و نمایندگان هم در نهایت به پیشنهاد حذف این بند رای ندادند.

وکلای ملت در ادامه این جلسه با تصویب بند ج از تبصره ۷ این لایحه مقرر کردند هرگونه استفاده از تسهیلات ارزی در سال ۹۴ مشروط به عدم افزایش خالص دارایی های خارجی بانک مرکزی است.

نمایندگان همچنین با تایید و تصویب بند ه به سازمان‌های توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو)، شرکت های دولتی تابعه ذیربط وزارت نفت (پتروشیمی و نفت)   و سازمانهای راهداری و حمل و نقل اجازه دادند مبلغ ۴ هزار میلیارد ریال از محل منابع داخلی خود در قالب وجوه اداره شده یا یارانه سود و کارمزد تسهیلات بر اساس قراردادهای منعقده در اختیار بانک‌های عامل قرار دهند.

عوارض واردات خودرو ۵ درصد قیمت تحویل تعیین شد

وکلای ملت در ادامه جلسه عصر امروز خود با تصویب بند الف از تبصره ۸ لایحه بودجه سال آینده کشور به نیروی انتظامی اجازه دادند نسبت به صدور و تعویض گواهینامه های رانندگی عادی و هوشمند اقدام و به جای هر کارت ۲۰۰ هزار ریال دریافت کنند، درآمد حاصله به حساب ردیف درآمدی ۱۴۰۱۵۱ جدول شماره ۵ این قانون واریز شود.

نمایندگان مجلس همچنین با تصویب بند تبصره ۸ مقرر کردند عوارض واردات خودروهای سواری به میزان ۵ درصد قیمت تحلیل روی کشتی در مبداء (فوب) افزایش یابد. درآمد حاصله پس از واریز به حساب خزانه داری کل کشور تا سقف ۱۵۰۰ میلیارد ریال به منظور تامین آمبولانس مورد نیاز کشور در اختیار وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی قرار می گیرد.

بنا بر این گزارش برخی از نمایندگان مجلس پیشنهاد کردند که عوارض واردات از ۵ درصد به ۱۰ درصد افزایش پیدا کند که در نهایت با رای گیری انجام شده، نمایندگان با این پیشنهاد مخالف کردند و بند ب همانند مصوبه کمیسیون تلفیق به تصویب رسید.

 

نظر شما