شناسهٔ خبر: 83852 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

کمیسیون تلفیق بودجه مربوط به ریزگردها را حذف نکرده است

آلودگی هوا43 نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان حفاظت محیط زیست در بند ۲ تبصره ۱۹ مبلغ ۵۵۰ میلیارد ریال برای مقابله با ریزگردها پیشنهاد کرده بود که این رقم به تصویب کمیسیون تلفیق رسیده است و بنابراین بحث هایی که درباره حذف بودجه مقابله با ریزگردها در کمیسیون تلفیق مطرح می شود صحیح نیست.

به گزارش نمااینده، شمس الله بهمئی در گفت و گو با ایرنا، اظهارداشت: این در حالی است که سال گذشته هم ۵۵۰ میلیارد ریال برای مقابله با ریزگردها به سازمان حفاظت محیط زیست اختصاص داده شده که متاسفانه پیگیری های ما از استانداری و سازمان حفاظت محیط زیست استان خوزستان نشان می دهد از این رقم یک ریال هم به خوزستان اختصاص داده نشده است.

وی افزود: بنابراین تا کنون از محل بند ۲ تبصره ۲۰ بودجه ۹۳ کل کشور هم رقمی به خوزستان اختصاص نیافته است.

عضو کمیسیون انرژی با اشاره به حضور نمایندگان وزارتخانه ها و سازمان ها در کمیسیون تلفیق برای دریافت بودجه اظهارداشت: متاسفانه علیرغم بحران فزاینده ریزگردها در غرب کشور و استان خوزستان خانم ابتکار حاضر به حضور در مجلس و رایزنی برای کسب بودجه و مقابله با ریزگردها نشده اند و ظاهرا ایشان هنوز هم مشکل ریزگردهای خوزستان را جدی نگرفته اند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست مبلغ ۶۰ میلیارد تومان برای آموزش جامعه محلی و سازمان های مردم نهاد به منظور حفظ محیط زیست و تالاب ها پیشنهاد کرده بود که با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که بسیاری از همایش ها را غیرضروری خوانده اند نمایندگان مجلس با این پیشنهاد به دلیل داشتن شائبه سیاسی و غیرکاربردی بودن، موافقت نکردند.

نماینده مردم رامهرمز اضافه کرد: این در حالی است که سازمان حفاظت محیط زیست هم حاضر به انتقال این مبلغ به بند ۲ تبصره ۱۹ بودجه ۹۴ کل کشور که صرفا برای مقابله با ریزگردها بود پیشنهادی نکرده است.

بهمئی تصریح کرد: مقابله با ریزگردها طبق برآوردهای اولیه نیازمند حداقل دو هزار میلیارد تومان اعتبار است.

وی یادآور شد: خانم ابتکار بهتر است به جای فرار به جلو، به مسوولیت های خود واقف باشد و ضمن عذرخواهی از مردم شریف خوزستان استعفا بدهد.

وی در پایان گفت: متاسفانه تا کنون ایشان حاضر به حضور در استان خوزستان نشده اند؛ هر چند مردم خوزستان هم انتظاری از ایشان در این زمینه ندارند اما از دولت راستگویان انتظار دارم با مدیرانی که آمار و ارقام غیرصحیح به مردم می دهند برخورد نماید.

نظر شما