شناسهٔ خبر: 83749 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

انتقاد از برخورد جناحی با پدیده ریزگردها

شریف حسینی43 عضو مجمع نمایندگان خوزستان با بیان اینکه نگاه حزبی به موضوع ریزگردهای اهواز دور از انسانیت است، گفت: در بودجه ۹۳ مبلغ ۵۵ میلیارد تومان برای مقابله با ریزگردها اختصاص داده شد که از این میزان یک ریال هم به خوزستان اختصاص نیافت و سازمان محیط زیست گزارش هزینه‌کرد این اعتبار را ارائه بدهد.

f به گزارش نماینده، سید شریف حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس در واکنش به اظهارات اخیر رئیس سازمان محیط زیست در مورد حذف اعتبار ۶۰ میلیاردی برای مقابله با ریزگردها از بودجه ۹۴ توسط نمایندگان اظهار داشت:‌ حذف اعتبار ۶۰ میلیارد تومانی از بودجه ۹۴ ارتباطی با موضوع ریزگردها ندارد، این ۶۰ میلیارد تومان برای آموزش و توانمندسازی جوامع محلی و سازمان‌های مردم‌نهاد برای مشارکت در محیط زیست بود یعنی همایش، سمینار و کارهایی از این قبیل کارها.

وی افزود: نظر رهبر معظم انقلاب در مورد همایش‌ها و سمینارها را همه می‌دانند، سمینار و همایش‌ خوب است، اما اگر خروجی اجرایی نداشته باشد، مفید نیست.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان خاطرنشان کرد:‌ دولت می‌توانست مبلغ ۶۰ میلیارد تومان را به ۵۵ میلیارد تومان اختصاص داده شده را به بحث ریزگردها اختصاص دهد و سمینار و کارهای از این قبیل می‌توانست به صورت کلی در همان ۵۵ میلیارد تومان لحاظ شود.

حسینی تصریح کرد: ابتکار بداند که با فرافکنی و حرف‌های غیرواقعی نمی‌توان از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرد.

وی ادامه داد: در قانون بودجه سال ۹۳ مبلغ ۵۵ میلیارد تومان برای مقابله با ریزگردها، گردوغبار و احیای تالاب‌ها و مبارزه با خشکسالی اختصاص داده شد که از این میزان یک ریال هم به استان خوزستان اختصاص نیافت و سازمان محیط زیست باید گزارش دهد که این ۵۵ میلیارد تومان را در کجا هزینه کرده است.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان ادامه داد: در بودجه سال ۹۴ نیز همین میزان اعتبار (۵۵ میلیارد تومان) به بحث مقابله با گردوغبار و خشکسالی اختصاص یافته (بند ۲ تبصره ۱۹) امیدواریم که از این میزان باز هم چون سال گذشته سهم خوزستان صفر نباشد.

حسینی در پایان گفت: معتقدم که با تقابل، بار مسئولیت کاهش پیدا نمی‌کند، بلکه با تعامل می‌توان کار را پیش برد و با مواردی همچون ریزگردها، خشکسالی، سیل، زلزله و ... اگر با نگاه جناحی برخورد شود، این کار خارج از انسانیت است و هیچ کس برای مخالفت با دولت به دنبال این موضوعات نیست، ما درد مردم را می‌بینیم، مردمی که مدت‌هاست با پدیده ریزگردها دست و پنجه نرم می‌کنند و باید از برخی فرارهای رو به جلو دست برداشت.

نظر شما