شناسهٔ خبر: 83008 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

مصباحی مقدم:

راه مقاومت را دنبال کنیم قطعاً بُرد با ماست/ شباهت‌ و تفاوت‌های انقلاب ۵۷ و ۹ دی ۸۸

مصباحی مقدم نماینده مردم تهران با اشاره به مذاکرات هسته ای گفت: اگر مسیر مقاومت یعنی همان مسیری که توسط مقام معظم رهبری ترسیم شده را ادامه دهیم، قطعاً بُرد با ما است.

به گزارش نماینده، حجت الاسلام مصباحی مقدم نماینده مردم تهران و سخنگوی جامعه روحانیت مبارز به چالش‌ها، خطرات و فرصت‌های پیش روی جمهوری اسلامی ایران پرداخت و با اشاره به مذاکره ایران با گروه ۱+۵، گفت:اروپایی‌ها خود را متعهد به آمریکا می‌دانند و به دنبال آمریکا هستند. الان هم اگر مذاکرات ایران و آمریکا نبود ما با اروپا به نتیجه رسیده بودیم. امروز چون مذاکرات ایران و آمریکا در حال صورت گرفتن است ما به نتیجه مشخصی نرسیده‌ایم و در حال کش پیدا کردن است.

وی با بیان اینکه اروپایی‌ها در مورد این مذاکرات صبر و انتظار دارند، اظهارداشت: آن‌ها از به نتیجه رسیدن این مذاکرات بسیار خرسند خواهند شد چرا که در این صورت آنان به صورت گسترده با ایران ارتباط سیاسی- اقتصادی برقرار می‌کنند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز اضافه کرد: بنابراین ایران یک کشور مستقل سیاسی در دنیا، بلکه کشوری اثرگذار در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی است.

مصباحی مقدم در ادامه در خصوص شباهت و تفاوت های انقلاب ۵۷ و ۹ دی ۸۸، تاکید کرد: یک مسئله شباهت این است که همه مردم در انقلاب اسلامی سال ۵۷ به میدان آمدند و اگر برگردیم به سال ۵۶ عده‌ای نخبگان جامعه به میدان آمدند مانند طلاب، علما، دانشگاهیان و سیاسیون، اما در بهمن ۵۷ همه مردم در صحنه بودند و شبیه به این در ۹ دی ۸۸ اتفاق افتاد که بعد از فتنه ۸۸ عده‌ای دچار فتنه شدند و اردوگاه سیاسی کشور شرایطی پیدا کرد که ابهام‌آفرین بود برای آنان.

وی با اشاره ادعای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، خاطرنشان کرد: آن ادعای تقلب بزرگ که از سوی شکست‌خورده‌های سیاسی صورت گرفت. بعد که مسیر ادامه یافت، خطبه‌های نماز جمعه ۲۹ خرداد مقام معظم رهبری بیان شد و بعد حوادثی که رخ داد کسانی به میدان آمدند که شعارهایشان حکایت از این داشت نه به نظام و اسلام اعتقادی ندارند و در روز عاشورا هم نشان دادند که برای امام حسین هم احترامی قائل نیستند. برای مردم غالباً کشف شد که اتفاقاتی که در حال رخ دادن است ربطی به انتخابات ندارد.

مهمترین محورهای گفتگو با مصباحی مقدم بدین شرح است:

*ایران اسلامی قوی‌ترین استقلال سیاسی را در دنیا دارد

*اگر با اروپایی‌ها در حال گفت‌و‌گو بودیم به نتیجه می‌رسیدیم

*ایران از نظر نظامی در منطقه حرف اول را می‌زند

*استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی محقق شده اما پروسه به کمال نرسیده است

*آمریکایی‌ها در حال سند زدن دستاورد‌های اروپایی‌ها به نام خود هستند

*آرمان غرب باز کردن پیچ و مهره‌های هسته‌ای ایران است

*اگر راه مقاومت را دنبال کنیم قطعاً بُرد با ماست

*می‌توان قسم خورد افرادی که بعد از انتخابات ۸۸ به خیابان آمدند حتی رای هم نداده بودن

ایران اسلامی قوی‌ترین استقلال سیاسی را در دنیا دارد

راه مقاومت را دنبال کنیم قطعاً بُرد با ماست

منبع: فارس

نظر شما