شناسهٔ خبر: 75464 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سیاست خارجی نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه تنش‌زدایی است

مصباحی مقدم رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و سنگاپور در دیدار با حلیمه یعقوب گفت: سیاست خارجی نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه تنش‌زدایی و گسترش مناسبات با تمام کشورهای جهان به غیر از رژیم اشغالگر قدس است.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی‌ مقدم رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و سنگاپور که در رأس هیأت پارلمانی به سنگاپور سفر کرده است، روز گذشته ۳ آذر ۱۳۹۳ با  حلیمه یعقوب رئیس مجلس سنگاپور دیدار و گفت‌وگو کرد.

مصباحی‌مقدم در ابتدای این دیدار با اشاره به مناسبات خوب دو کشور گفت: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در دو کشور برای بسط و توسعه همکاری‌های فیمابین در حوزه‌های مورد علاقه فراوان است که باید از آنها بهره گرفت.

وی همچنین با تأکید بر لزوم استفاده از دیپلماسی پارلمانی برای کمک به افزایش ارتباطات دوستانه دو کشور افزود: رفت و آمد نمایندگان مجالس دو کشور، گام مهمی برای تعمیق و تقویت روابط در زمینه‌های مختلف و به سود دو ملت است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سنگاپور در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سیاست خارجی نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه تنش‌زدایی و گسترش مناسبات با تمام کشورهای جهان به غیر از رژیم اشغالگر قدس است و ما خواهان حُسن روابط با همه کشورها به ویژه دوستان قدیمی خود هستیم.

مصباحی‌مقدم در پایان بر حمایت مجلس شورای اسلامی به ویژه گروه دوستی پارلمانی ایران و سنگاپور از روند توسعه مناسبات دو کشور در عرصه‌های اقتصادی، آموزشی و فرهنگی، انرژی و گردشگری تأکید کرد.

حلیمه یعقوب رئیس مجلس سنگاپور نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر هیأت پارلمانی کشورمان به سنگاپور خواستار گسترش همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های مختلف شد و عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران به‌ عنوان یکی از کشورهای تأثیرگذار در منطقه و جهان مورد توجه جدی مسئولان سیاسی و پارلمانی سنگاپور قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره به نقش مجالس دو کشور در توسعه ارتباطات ایران و سنگاپور گفت: تلاش نمایندگان مجالس سنگاپور و ایران در افزایش آگاهی دو ملت از یکدیگر و درک متقابل از امکانات و توانایی‌های دو کشور راه را برای گسترش مناسبات در زمینه‌های مختلف هموار می‌کند.

رئیس مجلس سنگاپور در پایان این دیدار نسبت به ارتقای هر چه بیشتر سطح مناسبات فیمابین و گسترش همکاری‌های دو کشور ابراز امیدواری کرد.

همچنین در این دیدار آقامحمدی، گروسی، صالحی‌نسب، احمدی و فاطمه رهبر نمایندگان مردم خرم‌آباد، شهریار، دشت آزادگان، داراب و تهران هر کدام به طور جداگانه به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پیرامون راه‌های توسعه ارتباطات دو کشور پرداختند

نظر شما