شناسهٔ خبر: 82804 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ

آیت الله نوری همدانی:

حوزه همراه رهبر معظم انقلاب و مؤید نظام است/ اجازه نخواهیم داد وزارت ارشاد هر کار دلش خواست انجام دهد

نوری همدانی/431 حضرت آیت الله نوری همدانی با انتقاد شدید از عملکرد وزارت ارشاد و صدور مجوز خوانندگی برای زنان، تصریح کرد که حوزه انقلابی و بیدار و علما اجازه نخواهند داد اینها هر کاری دلشان خواست بر خلاف اسلام و ارزش های انقلاب انجام دهند.

به گزارش نماینده به نقل از خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری‌همدانی از مراجع تقلید امروز ۱۵ بهمن ماه در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تبریک دهه مبارک فجر و گرامیداشت این ایام، بر لزوم تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی تاکید کرد.

این مرجع تقلید دهه فجر را برای ملت ایران ایامی تاریخی و سرنوشت ساز دانست و گفت: باید در این دهه اهداف، برکات و دستاوردهای انقلاب برای مردم تبیین شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی تاکید کرد: حضرت امام(ره) با متحد کردن ملت در برابر مثلث غرب، صهیونیسم و سرسپردگان منطقه ای آنها ایستادند، امروز نیز این مثلث در مقابل ما قرار دارد و باید کاملا به هوش و بیدار باشیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به صدور مجوز برای تک خوانی زنان از سوی وزارت ارشاد، این اقدام را محکوم کرد و گفت: این انقلاب اسلامی و دینی است؛ حضرت امام رضوان الله تعالی علیه بارها تاکید می کردند ای علما به داد اسلام برسید.

این مرجع تقلید اظهار داشت: هر جریانی که بر خلاف امام و اسلام باشد مورد تایید نیست، ما اجازه نمی دهیم برخی مسائل خلاف شرع با صدور مجوزهایی که ارشاد برای آن می دهد معمول و مرسوم شود و جلوی آن را می گیریم.

وی تاکید کرد: خواندن زنان در برابر مردان به نص صریح قرآن حرام است و در این بین فرقی بین تک خوانی و همخوانی وجود ندارد؛ بنابراین وزارت ارشاد حق ندارد چنین مجوزی بدهد، مردم نیز چنین اجازه ای را به آنها نمی دهند.

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: هر فیلم و جشنواره و برنامه ای که متضمن ارزش های انقلاب باشد ما از آن حمایت می کنیم اما اگر این گونه نباشد ما با آن مخالفیم و جلوی آن را می گیریم و به وزارت ارشاد اجازه چنین کاری را نخواهیم داد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: بحمدلله حوزه علمیه قم که از اول همراه با انقلاب و امام بود امروز هم همراه و همگام با رهبر معظم انقلاب است و موید نظام و رهبری و کاملا بیدار و هوشیار است.

حضرت آیت الله نوری همدانی افزود: تاکید می کنیم هر فیلم و برنامه ای که بخواهد بر خلاف اسلام باشد و وزارت ارشاد بخواهد به آن مجوز دهد جلوی آن را می گیریم.

این مرجع تقلید اضافه کرد: ما طرفدار اسلام هستیم و کاری به دولت ها نداریم، هر کس بر اساس قواعد اسلام گام بردارد حامی او هستیم، در دولت قبل نیز موضع ما همین بود؛ اگر بنا باشد امروز نتوانیم جلوی این را بگیریم فردا چطور می توانیم جلوی دیگر منکرات را بگیریم.

نظر شما