شناسهٔ خبر: 82537 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

آشنا در نشست خبری:

دولت خود را برای نقدهای صریح و سنگین آماده کرده است

حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور: دولت خود را برای نقدهای صریح و سنگین آماده کرده است و با توجه به بیانی که از رئیس جمهور نیز شنیده می‌شود، دولت از نقدهایی که بتواند راه حل‌های جایگزین را ارائه دهد استقبال می‌کند.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور و رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهور عصر امروز در حاشیه نشست خبری خود در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص انتقادهای مطرح شده نسبت به مسئله رفراندوم که از سوی رئیس جمهور عنوان شده بود، گفت: اگر قانون اساسی را خوانده باشید می‌توانید متوجه شوید که بدون توجه به رای دو سوم از نمایندگان مجلس نمی‌توان چیزی را به رفراندوم گذاشت.

وی افزود: وقتی از رفراندوم صحبت می‌شود موضوعش اختلاف نظر میان رئیس جمهور و مجلس نیست بلکه وحدت نظر میان رئیس جمهور، مجلس و رهبری است برای اینکه در خصوص قانونی به صورت مستقیم از مردم سوال شود.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که برخی‌ها معتقدند که دولت تاب انتقاد در برابر مخالفین خود را ندارد، تصریح کرد: دولت خود را برای نقدهای صریح و سنگین آماده کرده است و با توجه به بیانی که از رئیس جمهور نیز شنیده می‌شود، دولت از نقدهایی که بتواند راه حل‌های جایگزین را ارائه دهد استقبال می‌کند.

به گفته آشنا، رئیس جمهور به صراحت میان منتقدین و تخریب‌گران تفکیک قائل می‌شود و از منتقدین استقبال و از تهمت‌زنندگان، افترا زنندگان، فحاشان و دروغگویان تبری می‌جوید و این موضوع صریحی است که در بیان رییس جمهور است.

وی با بیان اینکه دوستانی که سیاست خارجی روحانی را مورد نقد قرار می‌دهند باید بتوانند راه حل‌های جایگزین مذاکرات را ارائه دهند، گفت: اگر نمی‌توانند این راه حل را ارائه دهند و در دوره خودشان آن را محل جایگزین امتحان کردند و کشور را به گل نشانده‌اند، بهتر است در مورد پاسخ‌های جدی به سوالاتی که در مورد عملکرد خودشان وجود دارد، اهتمام کنند قبل از آنکه به عینک خود و قدم‌زدن ایراد بگیرند.  

نظر شما