شناسهٔ خبر: 79703 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

فروزنده در گفتگو با «نماینده» مطرح کرد؛

طرح برگزاری رفراندوم، فرافکنی و فرار از مسائل واقعی است/ اشتغال و خروج از رکود مسئله اصلی مردم

لطف الله فروزنده/431 قائم‌مقام جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی: اصل بر این نیست ما در هر مسئله‌ای رفراندوم برگزار کنیم، این‌گونه که نمی‌شود کشور اداره کرد.

لطف‌الله فروزنده قائم‌مقام جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی "نماینده"، با اشاره به برگزاری «همه‌پرسی» که از سوی حسن روحانی رئیس‌جمهور در همایش اقتصاد ایران مطرح شد، گفت: در نظام ما برای همه‌پرسی قالب و ساختاری تعریف‌شده و این ساختار در قانون اساسی آمده است، دو، سوم مجلس باید به برگزاری رفراندوم رأی دهند و موضوع آن هم کاملاً روشن باشد.

وی با بیان اینکه در کشور، مشکل اقتصادی وجود دارد و محور حل این مشکل هم دولت است، اظهار داشت: دولت می‌تواند با برنامه‌ریزی، فعالیت شبانه‌روزی و عقلانیت مسئله را حل کند. کیست در جامعه نداند اقتصاد مسئله اساسی است! کیست در جامعه نگران عدم کارآمدی نباشد. توقع این بود اقدام جدی در جهت حل مشکلات شود نه اینکه بیاییم بگویم از رکود عبور کردیم و آمار ۴.۵ درصد ارائه دهیم که نه نخبگان و نه توده مردم قبول دارند و نه آثار آن در جامعه است.

** اگر می‌خواهند رفراندوم برگزار کنند، وعده‌های دولت به مردم را به رفراندوم بگذارند

قائم‌مقام جمعیت ایثارگران با اشاره به اینکه طرح مسئله‌ای همچون برگزاری رفراندوم فرافکنی است، تصریح کرد: مسائل کاملاً روشن است و دولت وظیفه حل این مسائل را بر عهده دارد رئیس دولت و مجموعه آن نباید تئوری پردازی کنند باید بیایند در صحنه و بر اساس چهارچوب اسناد و قوانین مسائل را حل‌وفصل کنند.

فروزنده پاسخگویی را یکی از وظایف مدیران عنوان کرد و افزود: وقتی فردی مسئولیتی می‌گیرد باید جواب مردم را بدهد اگر می‌خواهید رفراندوم برگزار کنید باید این موضوع را به رفراندوم بگذارید «مردم، آیا توقعات و وعده‌هایی که دولت به شما در انتخابات داد انجام شد یا نه»؟ آن‌وقت ببینید مردم چه می‌گویند.

وی با طرح این پرسش که اصلاً برای چه می‌خواهیم رفراندوم برگزار کنیم؟ گفت: طرح این مسئله فرافکنی است. در همین مذاکرات هسته‌ای مردم ما بر اساس رهنمود آقا از تیم مذاکره‌کننده حمایت می‌کنند، تیم مذاکره‌کننده نیز چارچوب و خطوط قرمزی دارد و باید همچنان خطوط قرمز را رعایت کند تا حق هسته‌ای برای ما حفظ شود و به حقوقمان برسیم و کوتاه نیاییم.

قائم‌مقام جمعیت ایثارگران تأکید کرد: در مذاکرات باید با قوت، چارچوبی که رهبری فرموده‌اند دنبال شود و رفراندوم هم نمی‌خواهد، مطمئناً هر چه حضرت آقا تبیین کنند مردم بر اساس همان گفته ایشان پشت سر دولت و تیم مذاکره‌کننده قرار می‌گیرند و از آن‌ها حمایت می‌کنند.

فروزنده در پاسخ به این پرسش که برخی از رسانه‌ها همه‌پرسی را درزمینهٔ مذاکرات هسته‌ای تبیین و تحلیل کردند، گفت: جریان‌های فتنه و افراطیون اصلاح‌طلب می‌خواهند پشت سر دولت لانه کنند تا نگذارند دولت در خط درست حرکت کند لذا این بحث‌ها را مطرح و بیشتر به سمت دوقطبی کردن جامعه هستند.

«مردم انتظار دارند مدیران چه درصحنه بین‌الملل و چه در عرصه داخلی با رویکرد ارزشی، عقلانیت و تدبیر کار کنند».

**مردم به دنبال حرف‌هایی همچون برگزاری رفراندوم نیستند/ طرح همه‌پرسی فرار از مسائل واقعی است

وی با اشاره به اینکه مردم به دنبال چنین حرف‌هایی (برگزاری رفراندوم) نیستند، اظهار داشت: وقتی شما با ناکارآمدی مواجه می‌شوید و نمی‌توانید مسائل را حل کنید فرافکنی می‌کنید. مشکلات کاملاً روشن و مشخص است، مشکل، بحث رکود و اشتغال است به همین جهت مردم به این تیم در انتخابات رأی دادند.

این فعال سیاسی اصولگرا بار دیگر خاطرنشان کرد: طرح چنین مسائلی همچون «همه‌پرسی» فرار از مسائل واقعی است.

فروزنده اضافه کرد: برخی هم از این فضا استفاده می‌کنند و می‌خواهند فضای عمومی را به دست بگیرند و چالش درست کنند مثلاً آیا همین قضیه اسیدپاشی برای اولین بار انجام‌شده بود! اما دیدید چگونه طرح مسئله کردند، چرا؟ به دلیل اینکه قانون امربه‌معروف و نهی از منکر در مجلس مطرح بود.

وی از این گفته خود نتیجه گرفت: جریان افراطی و فتنه می‌خواهند هر روز یک مسئله درست و دغدغه مردم را از مسیر اصلی خود منحرف کنند.

** هزار رفراندوم هم برگزار شود مسئله اصلی مردم خروج از رکود است

قائم‌مقام جمعیت ایثارگران در ادامه تصریح کرد: قانون اساسی سازوکار خود را دارد روزی که ضرورت داشته باشد رفراندوم در مسئله‌ای برگزار شود به سراغ قانون اساسی می‌روند البته اصل هم بر این نیست ما در هر مسئله‌ای رفراندوم برگزار کنیم، این‌گونه که نمی‌شود کشور اداره کرد. کشور ساختار و قانون اساسی دارد و اهداف قانون اساسی، فرمایشات امام، مقام معظم رهبری و مطالبات مردم هم کاملاً مشخص است.

فروزنده تأکید کرد: هزار رفراندوم برگزار شود، مسئله اصلی امروز مردم خروج از رکود است با حرف هم نمی‌شود خروج از رکود عملی کرد باید مردم آثار آن را در زندگی خود ببینند.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۱۰-۱۸ ۱۲:۵۱saeed 0 0

    کاملا درسته. بایستی وعده های دولت به رفراندوم گذاشته بشه
                                

نظر شما