شناسهٔ خبر: 82349 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

توطئه کاهش قیمت نفت، یک فرصت طلایی برای کشور است

محسن صرامی فروشانی/2 نماینده مجلس شورای اسلامی توطئه کاهش قیمت نفت را یک فرصت طلایی برای کشور دانست و گفت:دولت ایران منطبق با سیاست‌های ابلاغی و بالا‌دستی راهکارهایی را ارائه می‌دهد تا تهدید نفت به فرصت تبدیل شود.

به گزارش نماینده، محسن صرامی فروشانی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فا‌رس، در رابطه با برنامه‌های دولت در پیرامون قیمت نفت گفت: هیچ دولتی خواهان نابودی خودش نیست و تمام دولت‌ها می‌خواهند در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، بین‌المللی پیروز باشند و با توجه به مسائلی که برای قیمت نفت صورت گرفته است دولت ایران نیز منطبق با سیاست‌های ابلاغی و بالا‌دستی راهکارهایی را ارائه می‌دهد تا تهدید نفت به فرصت تبدیل شود.

وی کاهش قیمت نفت را یک فرصت طلایی برای کشور دانست و گفت: راهی که می‌خواستیم در ۳۰ سال برویم و برای انجام آن شعار می‌دادیم با کاهش قیمت نفت هموار شده است و من از کشورهایی که به دلیل عداوت با ما قیمت نفت را کاهش دادند تشکر می‌کنم زیرا برای ما در این مسئله عدو سبب خیر شد.

صرامی فروشانی با ارائه راهکار در مورد چگونگی برخورد با کاهش قیمت نفت گفت: اینکه می‌گویند بودجه بدون نفت ببندیم به نظر من درست نیست، راه‌حل اصلی این است که ما بودجه‌ای داشته باشیم که درآمد نفتی هم در آن لحاظ شده باشد ولی سیاست‌های کلان اقتصادی را مبتنی بر درآمد نفت قرار ندهیم. یعنی بر اساس درآمد مالیات، صنعت بیمه، درآمد گمرکی و صنعت گردشگری فعالیت کنیم.

این نماینده مجلس با اشاره به ضرورت تقویت گردشگری در کشور گفت: برخی دلایلی می‌آورند و می‌گویند ما نمی‌توانیم صنعت گردشگری خود را تقویت کنیم ولی حتی اگر صنعت توریسم مذهبی را هم در شهرهایی مانند مشهد، قم، شیراز و اصفهان فراهم کنیم صنعت گردشگری ما تقویت می‌شود.

وی افزود: همچنین در بحث توریسم سلامت نیز تخصص‌ها و سرمایه‌هایی که می‌توانیم سرمایه‌گذاری کنیم تا گردشگران به کشورمان بیایند.

صرامی گفت: در حمایت از اشتغال، تولید و صادرات نیز باید برنامه‌ریزی کنیم تا آینده اقتصاد کشور بیمه شود زیرا در حال حاضر بهترین شرایط برای اقتصاد مقاومتی فراهم شده است.

این نماینده مجلس گفت: در حال حاضر افکار نمایندگان مجلس افکاری است که باید بودجه بر اساس اقتصاد مقاومتی باشد و شرایط را بر این اساس هماهنگ می‌کنیم تا سختی‌ها را با هم تقسیم کنیم و کشوری آباد و آزاد داشته باشیم که دشمنان نتوانند از ضعف اقتصادی ما استفاده کنند.

نظر شما