شناسهٔ خبر: 80327 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کمیسیون فرهنگی مجلس به دنبال ضریب نفوذ جشنواره فیلم فجر است

پژمانفر43 رئیس کمیته هنر و رسانه مجلس گفت: یکی از رویکردهای کمیسیون فرهنگی مجلس تلاش برای افزایش ضریب نفوذ جشنواره فیلم فجر است و در این رابطه برنامه‌هایی در دست داریم.

به گزارش نماینده، حجت الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد و کلات و  رئیس کمیته هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به جشنواره فیلم فجر گفت: به اعتقاد من این جشنواره، جشنواره انقلاب است. جشنواره فیلم فجر بزرگ‌ترین اتفاق فرهنگی کشور به شمار می‌رود و هیچ یک از عرصه‌های فرهنگی به اندازه سینما تأثیرگذار نیستند.

رئیس کمیته رسانه و هنر تصریح کرد: ما باید از همه ظرفیت‌های کشور برای هرچه بهتر برگزار شدن این جشنواره و این که تحت شعاع سایر برنامه‌ها قرار نگیرد، استفاده کنیم.

وی در ادامه به ضرورت افزایش ضریب نفوذ بین‌المللی جشنواره فیلم فجر اشاره کرد و گفت: تلاش ما این است که این جشنواره پرشور، بانشاط و با حضور گسترده شرکت‌کنندگان و تولیدکنندگان آثار داخلی و خارجی برگزار شود.

پژمان‌فر تصریح کرد: یکی از رویکردهای کمیسیون فرهنگی مجلس تلاش برای افزایش ضریب نفوذ جشنواره فیلم فجر است و در این رابطه برنامه‌هایی در دست داریم.

این نماینده مجلس در ادامه مباحث بودجه‌ای جشنواره فیلم فجر اشاره کرد و گفت: تمام جشنواره‌هایی که برگزار می‌شوند بودجه‌ آن‌ها توسط مجلس تصویب شده است.

وی افزود: با توجه به شرایط کشور در لایحه بودجه ۹۴، اعتبارات بخش فرهنگی کاهش یافته است که البته ما گلایه داریم و برای افزایش اعتبارات فرهنگی کشور تلاش می‌کنیم.

پژمان‌فر اظهار داشت: بنا نداریم در لایحه بودجه دولت دخل و تصرف داشته باشیم مگر‌ آن که با رایزنی دولت و هماهنگی متقابل این اتفاق بیافتد.

وی تصریح کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس به اندازه کافی موضوعات مربوط به جشنواره فیلم فجر را پیگیری می‌کند.

رئیس کمیته هنر و رسانه در مورد این که آیا شخصاً جشنواره فیلم فجر را دنبال می‌کنید؟ گفت: تقریباً بیشتر فیلم‌های جشنواره فیلم فجر و حتی فیلم‌هایی که مجوز اکران نگرفته‌اند را دیده‌ام. بنا ندارم فیلم‌هایی که آن‌ها را ندیده‌ام در مورد آن‌ها اظهار نظر کنم.

پژمان‌فر خاطرنشان کرد: به فیلم‌های حوزه دفاع مقدس علاقه شخصی دارم چرا که بخشی از فرهنگ و باور ماست.

نظر شما