شناسهٔ خبر: 79252 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

عربستان به هیچ وجه از تصمیمش درباره نفت کوتاه نمی آید/ کاهش قیمت نفت برای پیگیری سیاستهای آمریکا از سوی عربستان در منطقه است

امیرعباس سلطانی/2 یک عضو کمیسیون انرژی گفت: عربستان برای خوشایند امریکا این کاهش قیمت نفت رابرای ضربه زدن به کشورهایی مانند لیبی ، ایران ، روسیه عراق اتخاذ کرده است.

امیرعباس سلطانی، نماینده بروجن در مجلس شورای اسلامی در گفتگو بانماینده درباره جلسه علنی با وزیر نفت بیان داشت: این جلسه برای بررسی آشفتگی های بازار نفت تشکیل شد و متاسفانه باتوجه به اینکه در اجلاس اوپک همه کشورها خواهان کاهش تولید نفت بوده اند اما ۴ کشور عربستان، قطر، امارات، کویت مخالف این تصمیم بوده اند لذا تغییری در قیمت نفت بعد از این اجلاس مشاهده نشد.

نماینده بروجن در مجلس اظهار داشت: عربستان برای جلوگیری از کاهش تولید نفت فشارهای زیادی آورده است و حتی اعضای غیر اوپک مانند روسیه هم حاضر نشده اند تا قیمت نفت را پایین بیاورند و در حدود حتی یک بشکه از تولیداتشان را کم کنند.

وی عنوان داشت: همانطور که می دانیم تمام تصمیمات در اوپک بایستی با اجماع انجام شود و اگر از ۱۲ نفر حتی یک نفر هم مخالف باشد این تصمیم قابل اجرا نخواهد بود، وزیر نفت در جلسه صبح امروز یک گزارشی از این وضعیت دادند و تحلیل شان این بود که تصمیم عربستان سیاسی بوده وعلیرغم اینکه تصمیم های خود را کارشناسی و مستدل می داند اما این کار سیاسی و همسو با منافع و سیاست های امریکاست.

این عضو کمیسیون انرژی خاطرنشان کرد: عربستان برای خوشایند امریکا این کاهش قیمت نفت رابرای ضربه زدن به کشورهایی مانند لیبی، ایران، روسیه عراق اتخاذ کرده است.

سلطانی بیان داشت: عربستان در هیچ شراطی از مواضع خود کوتاه نمی اید و زیرا در لبنان، سوریه و عراق شکست خورده است و برای جبران این شکست هایی که در برابر ایران در منطقه داشته است و در حال خودکشی است تا منافع ایران  سایر کشورهای مستقل را تحت الشعاع قرار دهد.

نظر شما