شناسهٔ خبر: 78371 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

نباید حماسه‌ ۹ دی به فراموشی سپرده شود/ عده ای در داخل برای سران فتنه دلسوزی می‌کنند

محمدی رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه با بیان اینکه نباید حماسه‌ ۹ دی به فراموشی سپرده شود تصریح کرد: متأسفانه برخی عوامل داخلی هنوز هم برای سران فتنه دلسوزی می‌کنند اما برای نظام اسلامی، امام(ره) و شهیدان دلسوزی نمی‌کنند.

به گزارش  نماینده به نقل از باشگاه خبرنگاران، "حجت‌الاسلام علی محمدی" نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با اشاره به اهمیت حکم الهی وقف در ادیان مختلف به ویژه دین مبین اسلام گفت: آنچه انسان را ماندگار می‌کند این است که یک پیوند الهی به سرمایه مادی خود بدهد و نمونه بازر این امر انجام سنت وقف است.  
 
وی با اشاره به سه اقدامی که پرونده اعمال انسان را مفتوح نگه می‌دارد اظهار داشت: بنابر روایات معصومین ایجاد صدقه‌های جاریه و قطعی موجب مفتوح ماندن پرونده اعمال انسان می‌شود و صدقه جاریه و صدقه قطعیه همان سنت وقف است.  
 
حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه اولین واقف در تاریخ اسلام پیامبر اکرم(س) بوده است، گفت: سنت حسنه وقف در مدت ۱۴ قرن از آغاز اسلام وجود داشته است اما در برخی مقاطع با روی کار آمدن حکومت‌های ظالم سنت وقف مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.  
 
وی ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی ایران و توجه امام خمینی(ره) به وقف این سنت حسنه در جامعه احیا شده است. 

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه با اشاره به افزایش ده برابری وقف در طول سال‌های اخیر گفت: افزایش وقف در طول سال‌های اخیر به سبب اطلاع‌رسانی مطلوب و تبیین این حکم الهی توسط حوزه‌های علمیه، ائمه جماعات و رسانه‌های مختلف کشور بوده است که البته لازم است در این زمینه اقدامات بیشتری هم انجام گیرد.  
 
حجت‌الاسلام محمدی اظهار داشت: سنت وقف یکی از عوامل مهم تمدن‌سازی در تاریخ اسلام بوده است و همه ما وظیفه داریم که فرهنگ وقف را به یک فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل کنیم و برای آن ارزش قائل شویم.  
 
وی با اشاره به ضرورت تبدیل کردن سنت وقف به یک عمل ارزشمند در جامعه گفت: مجلس و دولت باید برای حل معضل بی‌ارزش شدن عمل وقفی در بین مردم چاره‌ای بیندیشند و کاری کنند تا ارزش مادی اموال وقفی افزایش یابد.  
 
رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه با اشاره به ضرورت ارتقا بهره‌وری سنت حسنه وقف بیان داشت: برخی افراد مال وقفی را مال بی‌صاحب می‌دانند در حالی که سرمایه وقفی یک سرمایه ملی و عمومی است و باید از آن به صورت صحیح استفاده شود. 

وی ادامه داد: فضلا و علما در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها باید در جهت بهره‌وری وقف در جامعه قدم بردارند و در این زمینه اقدامات توجیهی و تبلیغی داشته باشند.  
 
حجت‌الاسلام محمدی در ادامه با اشاره به ضرورت افزایش اعتماد مردم به دستگاه وقف گفت: متأسفانه امروز عده‌ای به سازمان وقف همان نگاه گذشته را دارند و کسانی که اموال وقفی را ضایع می‌کنند در میان مردم علیه سازمان وقف فضاسازی می‌کنند.  
 
حجت‌الاسلام محمدی اظهار داشت: طبق قانون اگر فردی مالی را وقف کرد باید یک سند ازآن را هم در اختیار سازمان اوقاف قرار دهد تا این سازمان از حیف و میل مال وقفی ممانعت بعمل آورد.  
 
وی با بیان اینکه مال وقفی یک سرمایه خاص فی‌سبیل‌الله است تصریح کرد: برای حفظ این سرمایه خاص اگر اسنادی وجود نداشته باشد برخی وراث و وکلای متولیان به حیف و میل سرمایه وقفی می‌پردازند.  
 
حجت‌الاسلام محمدی در ادامه با اشاره به نزدیک بودن یوم‌الله ۹ دی گفت: ۹ دی قدرت‌نمایی و نمایش قدرت امامت و ولایت بود و امروز پاسخی محکم به عوامل خارجی و داخلی فتنه بود.  
 
وی با بیان اینکه نباید حماسه‌ ۹ دی به فراموشی سپرده شود تصریح کرد: متأسفانه برخی عوامل داخلی هنوز هم برای سران فتنه دلسوزی می‌کنند اما برای نظام اسلامی، امام(ره) و شهیدان دلسوزی نمی‌کنند.
 
حجت‌الاسلام محمدی در پایان خاطر نشان کرد: عوامل فتنه ۸۸ با اصل انقلاب که همان دین و قرآن و اهل بیت است مخالف بودند و نمونه بارز این امر حرمت‌شکنی آنها در روز عاشورا بود  و باید مراقبت کرد که سران خارجی و داخلی فتنه به فراموشی سپرده نشوند. 

نظر شما