شناسهٔ خبر: 78215 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

روحانی در اجتماع مردم خراسان جنوبی:

آفتاب باید لکه‌های سیاه را پاک و سفید کند/ آغاز رونق اقتصادی کشور با رشد ۴ درصدی در شش ماهه امسال

روحانی رئیس جمهور با بیان اینکه افتخار همه ما این است که مسلمان و ایرانی هستیم، گفت:‌ نباید لکه‌های سیاه را نگه داشت و باید اجازه داد خود آفتاب این لکه‌های سیاه را پاک و سفید کند.

به گزارش نماینده به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری روز چهارشنبه در اجتماع بزرگ مردم استان خراسان جنوبی در بیرجند اعلام کرد که تازه ترین آمار بانک مرکزی نشان می دهد در سه ماهه دوم امسال نیز اقتصاد کشور رشد مثبت داشته و در مجموع رقم رشد اقتصادی طی شش ماهه اول سال، ۴ درصد بوده است که این به معنای آغاز رونق اقتصادی است.

وی گفت: کشور با دو معضل بسیار بزرگ تورم ۴۰ درصدی و رکود مواجه بود و این دولت در دوره زمانی فعالیت خود موفق شد رقم تورم را به ۱۷ درصد کاهش دهد و در زمینه رکود نیز آمارهای شش ماهه نشان می دهد با رشد ۴ درصدی مواجه ایم که این به معنای آغاز رونق و شکوفایی و حرکت به پیش در مسیر آینده ای بهتر برای کشور است.

رییس جمهوری، گسترش و تقویت روزافزون امید، وحدت، انسجام و یکپارچگی را مهم‌ترین شرط پیشرفت و توسعه کشور دانست و اظهارداشت: اگر احیاناً در مسایل جزیی اختلافاتی وجود دارد باید آن را کنار بگذاریم چرا که همه اهل یک کشور و زیر پرچم جمهوری اسلامی و خیمه اسلام و ایران زندگی می‌کنیم و همگی به قانون اساسی و رهبری پایبند می‌باشیم.

روحانی با بیان اینکه افتخار همه ما این است که مسلمان و ایرانی هستیم، گفت:‌ نباید لکه‌های سیاه را نگه داشت و باید اجازه داد خود آفتاب این لکه‌های سیاه را پاک و سفید کند.

رییس جمهوری تصریح کرد: بگذارید آفتاب تابان ایران زمین و آفتاب اسلام و برادری اگر لکه سیاهی روی پیراهن اسلام و ایران وجود دارد را بزداید و ما به سپیدی دل پاک مردم ایران افتخار می‌کنیم.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود رکود را یکی از معضلات بزرگ کشور دانست و گفت: در سال‌های گذشته به تعبیر اقتصاددانان رشد منفی داشتیم، بدین معنا که نه تنها رشد به جلو نداشتیم، بلکه به عقب پسرفت داشتیم.

رییس جمهوری افزود: در سه ماهه اول سال ۱۳۹۳ با محاسبات بانک مرکزی توانستیم نسبت به سه ماه اول ۹۲ از رشد و حرکت به جلو برخوردار باشیم و رشد سه ماهه اول بالای ۴ درصد بود، در حالی که در ۲ سال گذشته یعنی سال ۹۱ و ۹۲ رشد منفی داشتیم.

روحانی خاطر نشان کرد: در سه ماهه اول سال ۹۳ کشور دارای رشد بوده و در واقع از رکود عبور کرده‌ایم و این آغاز رونق و شکوفایی و حرکت به جلو بود و امروز با افتخار اعلام می‌کنم که براساس آمار دیشب بانک مرکزی در سه ماهه دوم نیز از رشد مثبت برخوردار بودیم.

رییس جمهوری تصریح کرد: امسال بعد از دو سال که کشور دارای رشد منفی بود، اولین سالی است که رشد مثبت داریم و این به معنای آغاز رونق اقتصادی در ایران است.

روحانی گفت: بخاطر آغاز ماه ربیع‌المولود و هجرت پیامبر اسلام(ص) و نیز بخاطر رشد اقتصادی مثبت شش ماهه اول به ملت بزرگ ایران تبریک می‌گویم و ملت بدانند تمام پیشرفت کشور در ۱۶ ماه گذشته به دست توانمند آنها انجام شده است و دولت به عنوان خادم این ملت به دنبال آن است که اهداف، مطالبات و نظرات مردم را با کمک، همت و هدایت مردم به پیش ببرد.

رییس جمهوری با بیان اینکه مطابق براساس آمار بانک مرکزی، در حوزه های نفت و گاز، معادن، صنعت، خدمات، کشاورزی و حتی مسکن دارای پیشرفت بوده‌ایم، اظهار داشت: امروز حرکت در زمینه ساخت و ساز مسکن با توجه به بودجه عمرانی اختصاص یافته، آغاز شده است.

روحانی خاطر نشان کرد: ۹۴ درصد بودجه عمرانی استان‌ها با توجه به ۹ ماه گذشته، پرداخت شده است و این موضوع در تاریخ سال‌های گذشته بی‌سابقه است. تاکنون حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی پرداخت شده است.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه در زمینه نفت و گاز اقدامات بسیار خوبی، انجام شده است، اظهارداشت: در زمینه گاز رشد بسیار مناسبی داشته‌ایم و تا پایان سال تولید گاز کشور روزانه یکصد میلیون متر مکعب افزوده خواهد شد.

روحانی تصریح کرد: در زمینه نفت اگر چه شرایط جهانی و توطئه برخی کشورها قیمت نفت را کاهش داده است، اما به فضل الهی و با همت و کوشش مردم از این مشکلات نیز به خوبی عبور خواهیم کرد و بی‌تردید قیمت نفت هم به صورت فعلی باقی نخواهد ماند هر چقدر هم توطئه کنند، افق آینده ما روشن است و ملت ایران در تمام صحنه‌ها پیروز خواهد بود، به شرط آنکه امید، وحدت و یکپارچگی خود را روز به روز بیشتر کنیم.

رییس جمهوری تصریح کرد: این دولت در زمینه به کرسی نشاندن حقوق ملت ایران و پیشبرد سیاست خارجی و در عرصه‌های اقتصادی، نفت و گاز، کشاورزی، گردشگری، فرهنگی، علم و دانش و اقتصاد دانش بنیان، هرگز از حرکت باز نخواهد ایستاد.

روحانی خطاب به ملت ایران گفت: با اقدامات دولت یازدهم امروز بعد از ۱۶ ماه اعلام می‌کنم که در ایران همه زیر پوشش بیمه درمانی قرار گرفتند و این افتخار برای اولین بار در ایران به دست دولت یازدهم و همت شما مردم اجرایی شده است.

رییس جمهوری خاطر نشان کرد: در زمینه امنیت غذایی نیز قشرهای کم‌درآمد و محروم و همه کسانی که زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، سبد کالایی را امسال و سال آینده دریافت خواهند کرد.
دکتر روحانی افزود: دولت در زمینه سلامت نیز گام بسیار بلندی برای کم کردن آلام همه بیماران آغاز کرده و امروز چهره بیماران در بیمارستان‌ها با ۱۶ ماه گذشته بسیار تفاوت دارد و طرح تحول سلامت با قوت ادامه خواهد یافت.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات دولت برای پیشرفت و توسعه استان خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: خراسان جنوبی دیار مقاومت، علم، ‌فرهنگ، وحدت و زندگی مسالمت‌آمیز و برادرانه همه مردم با یکدیگر است و همه بدانند دولت به وعده‌هایی که در زمینه پیشرفت استان می‌دهد، متعهد بوده و آنها را اجرایی و عملیاتی خواهد کرد.

روحانی گفت: دولت در زمینه آب استان مصمم است، چندین سد سیاه‌کوه و سد فرخی قائن و مجتمع آب‌رسانی روستایی و تصفیه آب شرب بیرجند و نیز طرح انتقال آب با لوله که حدود ۶۰۰ کیلومتر است از جمله اقدامات و پروژه‌هایی است که دولت در بخش آب استان مورد توجه قرار داده و آنها را اجرایی و عملیاتی خواهد کرد.

رییس جمهوری افزود: طرح آب‌خیزداری از جمله اقدامات دیگر دولت است که منطقه وسیعی را در بر می‌گیرد و در راستای حفاظت از منابع آبی استان و توسعه کشاورزی، اجرایی و عملیاتی خواهد گردید.
دکتر روحانی با اشاره به اقدامات دولت در زمینه راه و راه‌آهن اظهار داشت: راه‌های استان باید در مسیرهای اصلی به بزرگراه تبدیل شود و در این راستا یکصد کیلومتر از راه‌ها طی سالهای ۹۴ و ۹۵ به بزرگراه تبدیل خواهد شد.

رییس جمهوری اضافه کرد: در زمینه راه‌آهن نیز که دولت اهتمام ویژه‌ای برای توسعه آن دارد، در بودجه سال ۹۴ هم ردیف و هم ده میلیارد تومان برای مطالعه و طراحی راه‌آهن استان در بودجه گنجانده شده است و دولت با همه همت و توان خود موضوع راه‌آهن را پیگیری خواهد کرد تا بیرجند و استان خراسان جنوبی به راه‌آهن سراسری متصل شود.

روحانی خاطر نشان کرد: در زمینه رفع مشکلات صنعت و معدن استان، حدود ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار مراکز تولید به عنوان سرمایه در گردش قرار خواهد گرفت.

رییس جمهوری تصریح کرد: در جریان این سفر منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، افتتاح و فعال خواهد شد.

روحانی گفت: ۲۱ طرح و پروژه با اعتبار ۲۷۰ میلیارد تومان که در شورای عالی اداری استان اعلام خواهد شد که همه این طرح‌ها تا پایان ۹۵ اجرایی و عملیاتی خواهد گردید.

رییس جمهوری در ابتدای سخنان خود با تبریک فرا رسیدن ماه ربیع‌الاول از استقبال پرشور و گرم استان خراسان جنوبی و بویژه بیرجند سپاسگزاری و قدردانی کرد و اظهار داشت: از ملت بزرگ ایران نیز سپاسگزاریم که در ماه محرم و صفر امسال عشق و ارادت خود را به خاندان رسالت و امام حسین(ع) و پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) و امام مجتبی(ع) و امام رضا(ع) بیش از پیش ابراز کردند.

رییس جمهوری در ادامه به سرمنشاء تاریخ میلادی و اسلامی اشاره و افزود: این از افتخارات دنیا است که مبدأ تاریخ میلادی و اسلامی از زندگی دو پیامبر معزز یعنی حضرت عیسی(ع) و رسول اکرم(ص) برگرفته شده است و این به معنای اتصال جامعه به نبوت، رسالت و وحی آسمانی می‌باشد.

نظر شما