شناسهٔ خبر: 77930 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

نجات جان ۲۰۰ زائر رضوی از مرگ

فرمانده انتظامی خراسان رضوی از نجات ۲۰۰ زائر امام رضا (ع) خبر داد که به علت مسمومیت با گاز منواکسید کربن در یک قدمی مرگ قرار گرفته بودند.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، سردار بهمن امیری مقدم با اعلام این خبر اظهار داشت: با فرا رسیدن ایام پایانی دهه صفر و شهادت امام رضا(ع) عاشقان دلسوخته به صورت کاروان‌های پیاده به سمت مشهدالرضا حرکت می‌کنند تا درمراسم سوگواری رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و همچنین شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا(ع) در مشهد باشند.

وی افزود: این در حالی است که پلیس خراسان رضوی برای تامین امنیت این زائران، طرح‌های ویژه‌ای را به اجرا گذاشته و در این راستا ماموران انتظامی شهرستان نیشابور ساعت ۲۳:۳۰ شب بیست و ششم آذرماه با سرکشی یه یکی از مکان‌های استقرار و استراحت کاروان‌های پیاده روی، اقدام موثری در پیشگیری از یک حادثه انجام دادند.

وی گفت: تیم‌های گشتی پلیس نیشابور که با هدایت مستقیم از سوی سرهنگ حسینی فرمانده انتظامی این شهرستان انجام وظیفه می‌کردند با حضور در مسجد چهارده معصوم (ع) بخش «زبرخان» که محل استراحت کاروان پیاده از روستای انداده و زرقان شهرستان جوین بود، متوجه صدای ناله یک زن درحال استراحت شدند. در این لحظه موضوع با حساسیت بررسی و در نتیجه مشخص شد که به علت سهل انگاری در نصب بخاری، لوله از مسیر خروج دود خارج شده و گاز سمی در مکان منتشر شده است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی اظهار داشت: بلافاصله هماهنگی‌های لازم با مرکز فوریت‌های پزشکی ۱۱۰ و نیروهای امدادی به عمل آمد و اعضای کاروان پیاده که دچار مسمومیت شده بودند از محل خارج شدند و در ادامه این ماجرا ۷۵ تن از سوگواران کاروان پیاده به بیمارستان‌های حکیم و ۲۲ بهمن نیشابور اعزام شدند که خوشبختانه با اقدام سریع، حال همگی آنها رضایت‌بخش است.

امیری مقدم در پایان با قدردانی از اقدام هوشمندانه و احساس وظیفه‌شناسی فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور و رئیس کلانتری خروین این شهرستان گفت: اعضای این کاروان پیاده برای برپایی مراسم سوگواری میلیونی روزهای آخر سفر به سوی مشهد روانه شدند.

نظر شما