شناسهٔ خبر: 77357 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

حواشی تلخ مراسم سخنرانی علی مطهری در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان؛

گرفتن گلوی دانشجوی منتقد حین سخنرانی علی مطهری +تصاویر

گرفتن گلوی دانشجو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان سخنرانی علی مطهری به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با حاشیه های تلخی برای دانشجویان همراه بود.

به گزارش نماینده به نقل از خبرگزاری دانشجو، سخنرانی علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان که توسط تشکل های انجمن اسلامی دانشجویی و انجمن اسلامی دانشجویان این دانشگاه برگزار شده بود با حاشیه های تلخی برای دانشجویان همراه بود.

این برنامه با ورود علی مطهری به تالار دکتر شریعتی که ظرفیت آن به طور کامل پر شده بود آغاز شد و پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی کلیپی از پیام هاشمی رفسنجانی به دانشجویان که در آن به دانشجویان ستاره دار و اخراج شده اشاره می کرد پخش شد.

معاون دانشگاه خطاب به دانشجویان: دست ما را برای باز شدن فضای دانشگاه بگیرید

مجری برنامه در ادامه ضمن تشکر از حضور مطهری در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از دکتر ذبیح اله شاهمرادی برای سخنرانی دعوت کرد که وی با رفتن به روی سن به ایراد سخنان کوتاهی پرداخت و از دانشجویان خواست تا دست معاونین و مسئولین دانشگاه را برای باز شدن فضای سیاسی این دانشگاه بگیرند.

اگر رئیس جمهور را دیدید به او بگویید ما دلواپس رفقای قدیم هستیم

در ادامه این مراسم منوچهری دبیر انجمن اسلامی دانشجویان این دانشگاه با قرائت پیام این تشکل خطاب به علی مطهری گفت: آقای مطهری اگر آقای روحانی را دیدید به ایشان بگویید: ما دلواپسیم! دلواپس رفقای قدیم و همچنان امید به کلیدی داریم که قرار بود خیلی از قفل ها را باز کند؛ فضای دانشگاه گرچه رو به بهبودی است ولی هنوز راضی کننده نیست؛ امیدواریم تا چند ماه دیگر توافقی جامع صورت بگیرد و امیدواریم که دیگر قصه تلخ "می خواهیم کار کنیم ولی نمی گذارند" تکرار نشود.

مجری: اجازه پخش پیام خاتمی داده نشد!

پس از صحبت های دبیر تشکل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مجری برنامه گفت: قرار بود که در این لحظه پیام رئیس جمهور پیشین کشورمان جناب آقای سید محمد خاتمی پخش شود که متأسفانه مجوز پخش آن لغو گردید و از پخش پیام ایشان معذوریم.

پخش پیام خاتمی بلامانع است

گفتنی است علی مطهری در پاسخ به دلیل عدم پخش پیام خاتمی در دانشگاه ها گفت: بنده قبلاً در مورد پخش پیام های آقای خاتمی و موضوع ممنوع التصویر بودن ایشان را مطرح کرده بودم؛ ممنوع التصویری ایشان مربوط به رسانه و مطبوعات بود و بنده به دلیل عضویت در شورای نظارت بر مطبوعات در جریان کامل آن بودم و به مزاح گفتم ایشان که ممنوع التصویر و ممنوع البیان هستند یکباره ممنوع الحیاتش کنید! فقط پخش تصاویر  موسوی و کروبی در مراکز عمومی ممنوعیت دارد و دلیل آن هم مصوبه شورای امنیت ملی بوده و هست.

فریاد یک دانشجو: سؤالات گزینشی است!

در ادامه این برنامه از علی مطهری برای سخنرانی دعوت شد و وی در حدود یک ساعت بدون هیچ حاشیه ای پیرامون فلسفه جنبش دانشجویی و رسالت دانشجویان سخنرانی کرد؛ بعد از آن نوبت پاسخ به سوالات کتبی دانشجویان فرا رسید و مجری شروع به خواندن سوالات کرد که یکی از دانشجویان با لحنی منتقدانه فریاد زد: "سوالات گزینشی شده"! که هیاهوی دانشجویان مخالف و موافق او شروع شد.

مطهری: من اساساً خط قرمزی در نقد حکومت قائل نیستم

مجری به خواندن سوالات دانشجویان ادامه داد و با مطرح نمودن سوالی مبنی بر اینکه "خط قرمز شما در نقد حکومت کجاست؟" با پاسخ قابل توجه مطهری روبرو شد. علی مطهری گفت: من اساساً خط قرمزی در نقد حکومت قائل نیستم. در حوزه مسائل فکری هرکسی آزاد است تحقیق وتفحص کند و در مسائل سیاسی خط قرمزی نداریم. اگر کسی بگوید خط قرمز ما ولی فقیه است خلاف نظر خود مقام معظم رهبری حرف زده چرا که ایشان در چند جای مختلف گفته اند که من از انتقادات استقبال می کنم.

پس از پرسش چند سوال مکتوب گزینش شده در راستای تطهیر اصحاب فتنه توسط مجری برنامه تعدادی از دانشجویان شروع به سر دادن شعار مرگ بر فتنه گر دادند و همهمه ی زیادی میان دانشجویان به وجود آمد؛ یکی از دانشجویانی که با عدم پذیرش درخواست تریبون روبرو شده بود با زحمت خودش را نزدیک به سکوی مراسم رساند و با وجود جلوگیری از وی و کشیدن لباس و دست او، وی خود را به روی سن رساند که مطهری پشت میکروفون گفت بگذارید بیاید سوالش را بپرسد.

گرفتن گلوی دانشجو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

 

گرفتن گلوی دانشجو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

کشاندن دانشجوی منتقد به بیرون سالن/گرفتن گلوی یک دانشجو روی سن

این دانشجو به روی سن آمد ولی مجری به پرسش دیگر سوالات مکتوب پرداخت و در این حین او را از درب پشتی به بیرون هدایت کردند و چند لحظه بعد او به داخل برگشت که با ضرب و شتم برخی از برگزار کنندگان روبرو شد و در آخر کنار صندلی مطهری نشست و گفت: ایشان نماینده مجلس اند من دوستش دارم و سر علی مطهری را بوسید.

لازم به ذکر است، در برنامه قبلی این انجمن اسلامی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با حضور مسعود پزشکیان، خبرنگار "خبرگزاری دانشجو" و گروهی از دانشجویان نیز از سوی مسئولین برگزاری مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۱۰-۰۱ ۱۸:۳۷ 0 0

    من که متوجه نشدم اون دانشجو که به بیرون هدایت شد و برگشت چرا پیش علی مطهری نشست و پیشانی وی را بوسید؟
    شما فهمدید؟
                                

نظر شما