شناسهٔ خبر: 77181 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ

حجت‌الاسلام طاهری، در گفتگو با نماینده:

نقاط مثبت سریال پرده‌نشین بیشتر از نقاط منفی آن است

کراپ‌شده - طاهری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: کارگردان توانسته چهره خوبی از یک روحانی که مردمی و خوش‌اخلاق است و به معنویت اهمیت می‌دهد را به‌خوبی تصویرسازی کند.

حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نماینده درباره سریال پرده‌نشین، به کارگردانی بهروز شعیبی اظهار داشت: مسلماً هر برنامه‌ای نقاط مثبت و ضعف با هم دارد اما نقاط مثبت این فیلم خیلی بیشتر از نقاط منفی آن است و کارگردان توانسته چهره خوبی از یک روحانی که مردمی و خوش‌اخلاق است و به معنویت اهمیت می‌دهد را به‌خوبی تصویرسازی کند.

وی در ادامه بیان داشت: من در انتهای تیتراژ این برنامه دیده‌ام که از یک مشاور روحانی استفاده کرده‌اند و حالا چقدر هم مشاوره این فرد مورداستفاده قرارگرفته است، نمی‌دانم. ولی با توجه به اینکه جایگاه روحانیت ارزشمند و والاست، باید توجه کنند تا موردی را غیر ازآنچه در جامعه وجود ندارد و صحیح نیست را نشان ندهند.

این عضو کمیسیون فرهنگی خاطرنشان یادآور شد: یکی از موارد ضعف فیلم این بود که متأسفانه اصطلاح آقازاده لطمه‌ای را به جایگاه روحانیت در جامعه زده است، یعنی اگر به‌طور مثال ما ۱۰۰ روحانی طراز اول در کل کشور داشته باشیم شاید تعداد ۵ نفر از این‌ها رعایت شئون روحانیت و طلبگی را نکرده باشند و در مفاسد رانتی و اقتصادی حضور داشته باشند و ۹۵ نفر دیگر زندگی سالم و مردمی داشته‌اند.

حجت‌الاسلام طاهری عنوان داشت: در این فیلم یک روحانی به نام آقای شهیدی را نشان می‌دهند که یکی از پسران او مفقودالاثر شده و فرزند دیگر ایشان وارد کارهای اقتصادی شده است و خوبی این فیلم این است که این فرد را رانت‌خوار معرفی نمی‌کند که او از ابتدا این‌گونه نبوده  در حال حاضر بعد از ورود به جریان کار دچار لغزش‌هایی شده است.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه این فیلم هنوز تمام نشده نظر دادن راجع به آن سخت است اما بااین‌حال می‌توانستند دو سه روحانی دیگر را نشان دهند که آن‌ها نیز افراد مقبول و اهل رعایت اصول هستند و این قابل‌قبول‌تر بود.

این عضو کمیسیون فرهنگی گفت: نکته دیگر اینکه روحانی معروف کشوری به نام آقای مهدوی در این فیلم که منبر می‌رود خانمش را با چادر ایرانی نشان می‌دهد و درست است که چادر ایرانی هم حجاب را نشان می‌دهد و ما تردیدی نداریم اما آیا ما حتی یک طلبه ایرانی داریم که خانمش چادر ایرانی داشته باشد؟ من که خود طلبه هستم چنین چیزی ندیده‌ام.

وی اضافه کرد: بله خانواده‌های متدین ایرانی که علاقه‌مندند خانم‌هایشان چادری باشند و چادرشان ایرانی باشند زیاد هستند اما اینکه زن یک روحانی معروف  را با چادر ایرانی نشان دهند، درست نیست. من نمی‌خواهم بگویم حجاب او درست نیست اما از واقعیت به دور است و باید او را با یک چادر معمولی که خانم‌ها دارند نشان می‌دادند و در کنارش خانم یکی از این مسجدی‌ها را با این چادر ایرانی نشان می‌دادند.

حجت‌الاسلام طاهری بیان کرد: نکته دیگر کم‌حوصلگی همسر آقای مهدوی است، درصورتی‌که ۹۵ درصد زنان طلبه‌ها با وضعیت تبلیغی طلبه‌ها آشنا هستند و این را که نشان می‌دهند خانم آقای مهدوی از قم به محل تبلیغ همسرش می‌آید و ازنظر روحی اوضاع ایشان را به هم می‌ریزد این هم با واقعیت اکثریت مبلغان همخوانی ندارد.

نظر شما