شناسهٔ خبر: 76719 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

واکنش رئیس ستاد نماز جمعه تهران به لغو سخنرانی شریعتمداری

شیرمردی رئیس ستاد نماز جمعه تهران در واکنش به لغو سخنرانی حسین شریعتمداری در دانشگاه امیرکبیر گفت: این عملکرد و ممانعت از سخنرانی شریعتمداری با ادعای تدبیر، سعه صدر و آزادی منافات دارد و در تناقض است.

به گزارش نماینده حجت‌الاسلام والمسلمین سیدیدالله شیرمردی فعال سیاسی و رئیس ستاد نماز جمعه تهران در گفت‌وگو با فارس، به تبیین اهداف روز دانشجو و آرمان‌های این قشر پرداخت و گفت: دانشجوی ایرانی مسلمان باید بنا بر چارچوب‌های کشور، تاثیرگذاری و اثرگذاری فرهنگی خود را به دنیا  انجام دهد.

وی به تاثیرگذاری انقلاب اسلامی در جهان پرداخت و گفت: ‌امروز شاهدیم که انقلاب اسلامی ایران گسترش پیدا کرده و اهداف راهبردی آن مشخص است و دانشجویان نیز باید بر آن مبنا حرکت کنند

رئیس ستاد نماز جمعه تهران تصریح کرد:‌ دانشجویانی که در کشورمان زندگی می‌کنند باید با نگاهی راهبردی و همان اهداف ارمانی نو والای انقلاب اسلامی پیش بروند.

شیرمردی اضافه کرد: دانشجو می‌تواند حقیقت را که فطرت انسان‌ها است، ‌ به جهان انعکاس دهد و دانشجوی مسلمان ایرانی نباید تنها به دانشگاه و محدوده خود، محدود شود.

این فعال سیاسی یکی از ضعف‌های تشکل‌های دانشجویی را محدود شدن خود دانست و گفت: یکی از عمده ضعف‌های تشکل‌های دانشجویی فقط به شهر خود می‌نگرند و این اشتباه است چرا که دانشجو باید به عالم نگاه کند و به فکر بیداری همگان باشد.

رئیس ستاد نماز جمعه تهران از مسئولان وزارت علوم خواست که به فکر گسترش فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان به سایر کشورها باشند و در این باره گفت:  امور بین‌المللی وزارت علوم می‌تواند ارتباط دانشجویان با جهان را گسترش دهد.

شیرمردی همچنین درباره سخنرانان مراسم ۱۶ آذر و نحوه برخورد آنها با دانشجویان گفت: سخنرانان باید انصاف را رعایت کنند.

وی ادامه داد: ‌دانشجو روحیه علم‌آموزی، عدالتخواهی و آزادنگری دارد و سخنرانان دانشجو باید به روحیه این دانشجو ضربه نزنند و با بیان حقایق درست منصفانه سخن بگویند.

شیرمردی در پایان تاکید کرد: سخنرانان در مراسم روز دانشجو به دنبال مطرح کردن بحث‌های حزبی و جناحی خود نباشند و دانشجویان نیز تحت تاثیر احزاب واقع نشوند و به همان رویکرد علم‌آموزی، ‌کسب دانش و عدالتخواهی برسند.

 

نظر شما