شناسهٔ خبر: 76396 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

افسر سابق ارتش آمریکا:

یک سازمان سری آمریکایی عامل ترور دانشمندان هسته‌ای ایران است /گذراندن آموزش‌های ویژه در اردن

افسر آمریکایی افسر سابق ارتش آمریکا فاش کرد که یک سازمان شبه نظامی سری آمریکایی عامل ترور دانشمندان هسته‌ای ایران طی چند سال گذشته است.

به گزارش نماینده «جیم دان» افسر سابق ارتش آمریکا در مصاحبه با روزنامه القدس العربی فاش کرد که یک سازمان شبه نظامی سری آمریکایی عامل ترور دانشمندان هسته ای ایران در طی چند سال گذشته بوده است.

به گفته جیم دان گروهی که این ترورها را انجام داده‌اند آموزش‌های ویژه را در خاک اردن گذرانده بودند.

جیم دان در حاشیه کنفراس «تروریسم و تندروی مذهبی» در سوریه به القدس العربی گفت: تعدادی از افراد موسسه وی به اسم «کهنه سربازان آمریکایی» اطلاعاتی در اختیار دارند که نشان می‌دهند یک موسسه نظامی سری آمریکایی با پشتیبانی سرویس اطلاعاتی این کشور و موساد اسرائیل، عملیات ترور دانشمندان هسته‌ای ایران را انجام داده‌اند.

این افسر سابق ارتش آمریکا گفت: با وجود اطلاعاتی که این افراد در اختیار دارند ولی اسنادی در اختیار ندارند که ثابت کند این افراد(عاملان ترور دانشمندان هسته‌ای  ایران) در اردن آموزش دیده‌اند.

جیم دان همچنین فاش کرد که کنگره آمریکا درخواست موسسه کهنه سربازان، برای تحقیق درباره این اطلاعات را رد کرده است.

دان در بخش دیگری از سخنان خود گفت که این موسسه سری شبه نظامی آمریکایی با داعش در ارتباط است و  همین سازمان بوده است که از طریق یک بخش ویژه بر تصویر برداری داعش از سربریدن گروگان‌ها، انتخاب مکان‌های تصویر برداری، زمان پخش آنها و همچنین بر عملیات سر بریدن جمیز فولی خبرنگار آمریکایی در آگوست گذشته نظارت داشته است.

افسر سابق ارتش آمریکا در بخش پایانی سخنان خود گفت که داعش و گروهک‌های دیگر مانند خرسان از تاکتیک‌هایی در نبرد استفاده می‌کند که در ارتش‌های آموزش دیده به ویژه ارتش آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نظر شما