شناسهٔ خبر: 76358 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

خلیلیان:

ارتباط با احمدی نژاد را حفظ کرده ام/ در طول وزارتم یک ساعت هم با مشایی حرف نزدم

خلیلیان وزیر سابق جهاد کشاورزی: رابطه ام را با احمدی نژاد حفظ کردم و به وی سر می‌زنم.

به گزارش نماینده صادق خلیلیان در پاسخ به سوالی در رابطه با نوع ارتباطات وزرای دولت قبل با محمود احمدی نژاد با اشاره به اینکه چند ماهی است که نشنیده ام این جلسات برگزار شود، اظهار داشت: بعد از اتمام دولت هر ماه یک بار یا هر دوماه یک بار آقای احمدی نژاد وزرا را دعوت می‌کردند برای دید و بازدید که یک یا دو بار هم این جلسه در ساختمان ولنجک تشکیل شد.

وزیر سابق کشاورزی ادامه داد: اکثر وزرا اگر کاری نداشتند در این جلسات حضور پیدا می‌کردند و ممکن بود فردی در یک جلسه حضور پیدا می کرد ولی در جلسه بعد بنا بر مشکلات و یا کارهای شخصی حضور نداشت.

وی در رابطه با موضوعات این جلسات تصریح کرد: موضوعاتی مثل تبادل اطلاعات و اخبار دنبال می‌شد. اینکه به صورت ویژه و طراحی شده بحث هایی مثل انتخابات آینده در این جلسات مطرح شود چنین چیزی صحت ندارد. به هر حال در این جلسات موضوعات مرتبط با اخبار اقتصادی و اجتماعی و سیاسی فقط مطرح می‌شد و افراد به بحث و تبادل نظر می‌پرداختند و کار تشکیلاتی انجام نمی‌گرفت.البته جلسه با اعضای دولت سابق ماهها است که تشکیل نمیشود.

وزیر سابق جهاد کشاورزی معتقد است: ممکن است که برخی افراد بعد از جلسات که قطع شد با آقای احمدی نژاد رفت و آمد نکردند اما کسی با وی قهر نکرد و یا حداقل من چنین چیزی را نشنیده ام. من نیز رابطه ام را با وی حفظ کردم و به وی سر می‌زنم.

خلیلیان در پاسخ به سوالی در خصوص نقش اسفندیار رحیم مشایی در دولت و انتخاب وزرا توضیح داد: به نظر من بخشی از مطالبی که درباره مشایی گفته میشود بزرگ نمایی است زیرا در جلسات دولت آقای مشایی درتصمیم گیریها و مصوبات تاثیرگذار نبود و در مباحث شرکت نداشت. در حوزه وزارت جهاد کشاورزی نه ارتباط کاری با ایشان داشتم و نه هماهنگی خاصی با وی انجام می دادیم. مجموع صحبت های من با مشایی در طول این چهار سال شاید به 1 ساعت نیز نرسد.

وی در ادامه گفت:‌ آقای مشایی در اموری که ربطی به وی نداشت اظهار نظر رسانه ای ‌کرد، که برای کل دولت و آقای احمدی نژاد حاشیه درست کرد. مثلا اینکه تفکیک قائل شویم بین مردم و دولت اشغالگر قدس اشتباه بود چرا که این دولت جعلی از بنیان نامشروع است. این مسئله و پررنگ کردن ملی گرایی و طرح مکتب ایرانی باعث شد تا مشایی محل ضربه زدن به دولت احمدی نژاد شود. البته آقای احمدی نژاد زحماتی زیادی برای کشور و انقلاب کشیده و فرد انقلابی و دلسوزی است، اما انسان معصومی نیست و حمایت هایی از مشایی کرد که نباید انجام می شد.

منبع: راه دانا

نظر شما