شناسهٔ خبر: 75643 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

کوتاه از صدا و سیما؛

تحریم ها علیه ایران در « همه همزمان » مستند شد

همه همزمان/1 مستند «همه همزمان » روز جمعه این هفته ، ۷ آذرماه از شبکه مستند پخش می شود.

به گزارش نماینده به نقل از ایرنا، «همه همزمان » در باره تحریم ایران در خلال مذاکرات هسته ای است. عمده تحریم ها علیه ایران پس از وقوع انقلاب ۵۷، بعد از اشغال لانه جاسوسی در تهران شکل گرفت و در پی چالش بر سر برنامه هسته ای ایران شدت بیشتری یافت.

ایران از سال ۸۵ و به دنبال ارجاع پرونده این کشور از آژانس بین المللی انرژی اتمی به شورای امنیت به بهانه هایی که هرگز اثبات نشدند با تحریم های مختلفی مواجه شده است.

« همه همزمان » روز جمعه ، ساعت ۱۹:۳۰ و به مدت ۲۰ دقیقه از شبکه مستند پخش می شود.

 

** با خاک و خط در قلب سرزمین مردگان

مستند جدید « خاک و خط» به مدت ۵۴ دقیقه از شبکه مستند سیما پخش می شود.

« خاک و خط» روز جمعه ، ۷ آذر ماه ، ساعت ۲۱ از شبکه مستند پخش می شود.

 

**دوبلور ببعی به 'رادیو هفت' بازگشت

محمد بحرانی دوبلور شخصیت ببعی در کلاه قرمزی و مجری 'رادیو هفت'، پس از دو ماه غیبت به این برنامه بازگشت.

محمد بحرانی مجری 'رادیو هفت' پس از دو ماه غیبت به خانه خود برگشت.

وی که سه شنبه هر هفته در برنامه 'رادیو هفت' حضور داشت به دلیل بازی در فیلم جدیدی که در دست تولید است نتوانسته بود در این مدت در برنامه های 'رادیو هفت' حضور داشته باشد.

از نکات جالبی که وی در برنامه شب گذشته (سه شنبه) بیان کرد این بود که بحرانی به دوست داشتن فصل پاییز و سرما تغییر موضع داده است. دلیل این تغییر موضع سرما نخوردن بحرانی در سرما بوده است!

وی بیان داشت: من در حین این کار مجبور بودم چند روز را در سرما بگذرانم و فکر می کردم حتما سرما بخورم و حالم بد شود اما نه تنها این طور نشد بلکه یک حس خوب نیز به من داد، بنابراین الان دیگر دوستدار پاییز هستم.

در ویژه برنامه ای که 'رادیو هفت' به مناسبت آغاز فصل پاییز داشت، در یکی از آیتم ها که مناظره بین دوست داران و مخالفان فصل پاییز بود، بحرانی به همراه امیرعلی نبویان مخالفان این فصل بودند.

 

** طراح و سازنده اولین هواپیمای بدون سوخت جهان در «زنده باد زندگی»

حسن اکبری لایق، اهدا کننده مدال جهانی خود به سردار قاسم سلیمانی و طراح و سازنده اولین هواپیمای بدون سوخت جهان چهارشنبه شب مهمان برنامه «زنده باد زندگی» می شود.

برنامه «زنده باد زندگی» که از شبکه دو سیما به روی آنتن می رود چهارشنبه شب ۵آذر ماه میزبان حسن اکبری لایق داری ۱۲ اختراع ثبت شده بین المللی و دارای ۸ مدال جهانی و دکترای افتخار معتبر و مقام های دوم و سوم جهان در مسابقات بین المللی اختراعات در سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱ است.

وی همچنین عضو باشگاه پزوهشگران جوان کشور و عضو انجمن مخترعین کشور است که چهارشنبه شب به همراه خانواده اش در برنامه «زنده باد زندگی» حضور پیدا می کند.

برنامه «زنده باد زندگی»به تهیه کنندگی و اجرای محمد جعفر خسروی و کاری از گروه خانواده شبکه دو سیما است که یکشنبه، دوشنبه،سه شنبه و چهارشنبه ها ساعت۲۳:۳۰ از این شبکه به روی آنتن می رود.

 

**'ذره بین' رادیو دانش ویژه روز نیروی دریایی

'ذره بین' رادیو دانش با نگاهی نو به پدیده های دنیای علم و فناوری تازه های علمی روز را بصورت کارشناسانه بررسی می کند.

فردا پنج شنبه ۶ آذر ماه برنامه 'ذره بین' این شبکه به مناسبت روز نیروی دریایی که جمعه همین هفته است موضوع برنامه خود را به این مناسبت اختصاص داده است. در این قسمت از برنامه ذره بین امیر دریادار غلامرضا بیغم جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خصوص تاریخچه نیروی دریایی در جهان، وظایف نیروی دریایی ارتش، بیشترین فتوحات نیروی دریایی در جهان و مسائل دیگر مرتبط با نیروی دریایی گفتگو خواهد کرد.

در این برنامه کتاب، فیلم و وب برنامه 'ذره بین' کاری است از گروه دانش و آموزش رادیو دانش به تهیه کنندگی محمدعلی بیگی و گویندگی سیاوش عقدایی که هر روز از ساعت ۲۰ و سی دقیقه تا ۲۱ از شبکه رادیویی دانش پخش می شود.

علاقه مندان می توانند در تهران روی موج اف ام ردیف ۹۱.۵ و در البرز ردیف ۹۱.۳ مگاهرتز و در سراسر کشور بوسیله گیرنده های دیجیتالی (ست تاپ باکس) شنونده این برنامه باشند.

 

**غذاهای سلامتی بخش در 'غذا راز سلامتی' رادیو ایرانصدا

همان طور که در طب سنتی ما غذا دارو است و مصرف یا عدم مصرف برخی غذاها در روند بروز یا پیشرفت بیماری ها نقش حیاتی دارد، طب جدید نیز بر اهمیت تغذیه اصراری دو چندان دارد. در برنامه ی رادیویی'غذا راز سلامتی' نیز به این مهم می پردازد.

در این قسمت از برنامه 'غذا راز سلامتی' این شبکه به غذاهای سلامتی بخش پرداخته شده است. این غذاها می توانند علاوه بر افزایش طول عمر سلامت فرد را در طی زندگی افزایش دهد. در این برنامه فواید و تاثیر این غذاها بررسی شده است.

برنامه 'غذا راز سلامتی' کاری است از گروه دانش و فناوری رادیو اینترنتی ایرانصدا به تهیه کنندگی و گویندگی مهدی کاروند. علاقه مندان می توانند هم اکنون این برنامه را بصورت کامل در سایت شبکه رادیویی ایران صدا به نشانی اینترنتی www.iranseda.ir شنیده و یا دانلود کنند.

 

**قرار ملاقات با شبکه سحر در ' رستوران خانوادگی'

سیمای بوسنیایی شبکه سحر مجموعه تلویزیونی ' رستوران خانوادگی' را برای مخاطبان خود در بوسنی و هرزگوین و منطقه بالکان از سیمای بوسنیایی این شبکه برون مرزی نمایش می دهد.

به گزارش روابط عمومی شبکه سحر، سریال ایرانی 'رستوران خانوادگی' به سرپرستی نوشین آشوری برای سیمای بوسنیایی زیرنویس شده و در حال پخش است.

'رستوران خانوادگی' عنوان سریال داستانی است که به کارگردانی حسین سهیلی زاده و تهیه کنندگی سعید شاهسواری به سفارش گروه فیلم و سریال شبکه تهران تهیه شده است.

این سریال در ۲۶ قسمت ۴۵ دقیقه ای به زبان بوسنیایی زیرنویس شده است و از سیمای بوسنیایی این شبکه ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران به روی آنتن می رود.

 

**تجربه زندگی درسیاره ای دیگر با شبکه مستند

مستند «ترک زمین» محصول ۲۰۱۱ آمریکا در شش قسمت از شبکه مستند پخش می شود.

آیا تابحال فکر کرده اید که اگر شمارش معکوسی برای زمین بگذارند و بگویند که به زودی زمین متلاشی می شود و شما باید یا زمین را ترک کنید یا با متلاشی شدن زمین از بین بروید چکار می کنید؟چه تصمیمی خواهید گرفت؟ این مستند درباره فرضیه نابودی زمین است و این مسئله را بررسی می کند که آیا می توان در بزرگترین قمر سیاره زحل یعنی تیتان به عنوان زمین دوم زندگی کرد و یا خیر؟

قسمت دوم «ترک زمین» جمعه، ۷ آذر ماه، ساعت ۲۲ و به مدت ۴۱ دقیقه از شبکه مستند سیما پخش می شود.

نظر شما