شناسهٔ خبر: 74435 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

یک کتابخانه عمومی مدرن و متفاوت + تصاویر

تصاویری از یک کتابخانه عمومی مدرن و البته متفاوت را مشاهده می‌کنید.

به گزارش نماینده، از پروژه کانکریت (project concrete) خواسته شده است که تمامی فضاهای عمومی درون کتابخانه جدید آلمر را طراحی کند. دامنه کلی این طراحی 5 هزار متر قفسه کتاب و امکانات وابسته را شامل می‌شود. این پروژه یک مفهوم جدید را برای توسعه این مکان در نظر گرفته است و آن رویکرد به یک «نگاه تجاری» است.

 

به جای استفاده از فضا و کاربردهای قراردادی یک کتابخانه که کتاب‌ها به مشتری ارائه می‌شود و کتابخانه به مکانی برای ایستادن تبدیل می‌شود، در کتابخانه جدید کتاب‌ها در بخش متفاوتی چیده شده است. هر بخش دارای حال و هوای جداگانه و قفسه‌ها شیوه طراحی خاص خود را دارد و کتاب‌ها طوری قرار می‌گیرد که روی جلد آنها کاملا مشخص باشد.

از این طریق مشتریانی که عجله دارند به راحتی می‌توانند کتاب یا محصول مورد نظر خود را پیدا کنند، در همین حال دیگر مشتریان می‌توانند به راحتی در فضای ایجاد شده برای هر بخش گردش کنند و اگر بخواهند بنشینند و کتاب خود را مطالعه کنند. قفسه‌های پیچ در پیچ، فضای جذاب و پر ماجرا برای هر بخش ایجاد کرده است. امور دیگر نظیر نشستن، محل کار، پایانه‌های اطلاعات و نورپردازی همگی در درون یا میانه قفسه‌های کتاب تعبیه شده است.


منبع: مدآنلاین

نظر شما