شناسهٔ خبر: 74160 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

ابراهیم کارخانه ای در گفتگو با نماینده:

استعفاها تغییری در نظر نمایندگان ایجاد نمی کند/ وزارت علوم نیازمند نیرویی علمی، کارآمد بدون حواشی سیاسی است/ نمایندگان به وظیفه اصلی خود عمل می کنند.

کارخانه ای نماینده مردم همدان در واکنش به استعفای میلی منفرد و سمنانیان از وزارت علوم تصریح کرد: مجلس بر اساس سوابق وزیر پیشنهادی رأی خود را اعلام می کند. اینگونه استعفاها و جابجایی ها تغییری در نظر نمایندگان ایجاد نمی کند و در حال حاضر شرایط شخص وزیر پیشنهادی مهم است.

ابراهیم کارخانه ای در واکنش به استعفای میلی منفرد و سمنانیان از وزارت علوم در گفتگو با نماینده تصریح کرد: مجلس کار خود را انجام میدهد و بر اساس سوابق وزیر پیشنهادی رأی خود را اعلام می کند. اینگونه استعفاها و جابجایی ها تغییری در نظر نمایندگان ایجاد نمی کند و در حال حاضر شرایط شخص وزیر پیشنهادی مهم است.

نماینده مردم همدان در ادامه ضمن اشاره به مدارای مجلس برای عدم استیضاح فرجی دانا یادآور شد: قبلاً شرایطی برای استمرار فعالیت آقای فرجی دانا در وزارت علوم در نظر گرفته شد، از جمله تغییرات در حوزه معاونین بود که تا کنون انجام نشده بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین تأکید کرد: وزارت علوم نیروی سیاسی نمی خواهد. وزارت علوم نیازمند نیرویی علمی، کارآمد بدون حواشی سیاسی است. دانشگاهها نیروی محرک توسعه و پیشرفت علمی و صنعتی هستند و مقام معظم رهبری هم تأکید فرمودند که دانشگاه ها نباید باشگاه سیاسی باشد لذا وزیر پیشنهادی باید کسی باشد که به دور از هیاهوهای سیاسی و جناحی بستر لازم را برای استمرار حرکت شتابنده علمی و فناوری کشور فراهم کند.

کارخانه ای در نهایت اظهار داشت: اینکه عملکرد هر کس در آینده چگونه خواهد بود قابل پیش بینی نیست لذا نمایندگان بر اساس سوابق سیاسی و علمی وزیر پیشنهادی نظر خود را اعلام می کنند. اگر در بررسی ها سوابق سوئی در فرد پیشنهادی وجود نداشته باشد و بیانگر این باشد که فرد حرکت علمی دانشگاه را شتاب خواهد داد نمایندگان رأی اعتماد می دهند ولی اگر بر خلاف این باشد رأی نخواهند داد و نمایندگان به وظیفه اصلی خود عمل می کنند.

نظر شما