شناسهٔ خبر: 72371 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

عضو فراکسیون رهروان:

نجفی حاشیه دارد/ نیلی دیر آمد رای نیاورد

نجفی/1 اگر دولت بخواهد عاقلانه عمل کند نجفی را به خاطر مسائل حاشیه ای که دارد به مجلس معرفی نمی کند.

به گزارش نماینده، نادر فریدونی عضو فراکسیون رهروان در گفتگو با خبرگزاری آریا گفت: از زمان معرفی وزیر پیشنهادی علوم به مجلس تا جلسه بررسی صلاحیت ایشان نمایندگان فرصت اندکی برای شناخت آقای نیلی داشتند و حتی ایشان هم نتوانست در همه کمیسیون ها حاضر شوند و برنامه هایشان را مطرح کنند.

وی افزود: بنده معقتدم آقای نیلی از لحاظ ارزشی و تعهدات مذهبی و ایمانی مشکلی ندارند. در حوزه علمی هم آقای نیلی از شخصیتهای علمی دانشگاهی است در حوزه مدیریتی هم ایشان پستهای مختلف مدیریتی در دانشگاهها داشته اند، بنابراین اگر آقای نیلی برای معرفی خودش به مجلس فرصت بیشتری داشت، می توانست رای اعتماد مجلس را بگیرد.

این نماینده مجلس روابط دو قوه بعد از این رای عدم اعتماد اظهار داشت: نباید دولت و مجلس چنین ذهنیتی داشته باشند که رای نیاوردن وزیر موجب خدشه دار شدن روابط دو قوه می شود چرا که مجلس حق انتخاب دارد و برای سلامت امور و کار مردم تصمیم گیری می کند بنابراین دولت هم باید به تصمیم قاطبه مجلس احترام بگذارد.

وی درباره احتمال معرفی نجفی به عنوان گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت علوم گفت: قطعا غیر از آقای نیلی گزینه های خوب دیگری نیز داریم که دولت به مجلس معرفی کند اما بنده آقای نجفی را گزینه پیشنهادی نمی دانم و معتقدم اگر دولت بخواهد عاقلانه عمل کند با وجود صلاحیت های علمی و مدیریتی که آقای نجفی دارد، اما به خاطر مسائل حاشیه ای که دارد ایشان را به مجلس معرفی نمی کند.

نظر شما