شناسهٔ خبر: 72264 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

متأسفانه تعهد شده است که تقریباً همه فعالیت‌های هسته‌ای ایران با رضایت کشورهای غربی باشد

نبویان/1 نماینده مردم تهران در مجلس گفت: متأسفانه تقریباً تعهد شده است که همه فعالیت‌های ایران در بخش هسته‌ای با رضایت کشورهای غربی باشد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، حجت‌الاسلام نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در همایش بزرگ استکبارستیزی که در دانشگاه تهران و با عنوان حماسه حسینی، دیپلماسی خمینی در حال برگزاری است با اشاره به نبرد تاریخی ایران و کشورهای مستکبر جهان، گفت: اولین سؤال این است که دعوای ما با آمریکا بر سر چیست؟ و آیا می‌توان آن را با مذاکرات حل کرد یا نه؟

وی ادامه داد: مسلماً همه می‌دانند که مشکل ما با آمریکا و دنیای مدرن بر روی مسئله هسته‌ای نیست و این کشورها ۳۰ سال پیش جنگی را به ما تحمیل کردند که در زمان آن مسئله هسته‌ای وجود نداشت.

نبویان ادامه داد: هم‌اکنون در بیخ گوش ایران کشوری مانند پاکستان دارای بمب اتم است ولی هیچ کسی با آن کاری ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: قرآن می‌فرماید جنگ، جنگ اسلام و کفر است و جواب قرآن این است که آمریکا هیچ وقت دست از سر ما بر نمی‌دارد زیرا دعوا بر سر اندیشه اسلامی مطرح شده از سوی ایران و جهان‌بینی مطرح شده از سوی آمریکاست.

وی با تأکید بر اینکه در مذاکرات باید به این نکات توجه کنیم اظهار داشت:‌ سؤال این است که ما باید طرف‌های مذاکره‌کننده خوشبین باشیم؛ قرآن کریم می‌گوید اگر کشورهای ۱+۵ الآن پای مذاکره آمده‌اند دلیل ضعف آنهاست نه ما.

نبویان تصریح کرد: الآن آمریکا در کدام یک از کشورهای منطقه نظیر سوریه، لبنان، یمن و عراق پیروز شده است؛ در همه این موارد ایران با تدبیر رهبر معظم انقلاب و همت حزب‌اللهی‌ها موفق شد.

نبویان ادامه داد: اگر آمریکایی‌ها ضعیف نبودند پای مذاکره نمی‌آمدند و قرآن می‌گوید اگر دشمنان بتوانند هیچ تعهدی را نسبت به شما نمی‌پذیرند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به توافقنامه ژنو تصریح کرد: در بحث توافق ژنو می‌بینید گام‌هایی که ما باید بر می‌داشتیم چند برابر برداشتیم و حالا بروید ببینید چقدر از پول‌های ما برگشته است و قطعات هواپیمایی که قرار بود به ما تحویل دهند را ارائه داده‌اند یا نه.

نبویان افزود: مبارزه با آمریکا تمام شدنی نیست چون آنها ما را ول نمی‌کنند و می‌خواهند اسلام و سیدالشهدا نباشد.

وی با بیان اینکه باید توجه کنیم که در برخورد با این کشورها نباید تعهد کنیم که فعالیتمان را با اجازه آنها انجام دهیم، اظهار داشت: متأسفانه اینجا باید از این مسئله گله کنیم چون تقریباً تعهد کرده‌اند که همه فعالیت‌های ایران در بخش هسته‌ای با رضایت کشورهای غربی باید باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ ما به امید خدا به دولتمردانمان اطمینان داریم تا عزت مردم ایران بیشتر شود.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۰۸-۰۹ ۱۲:۳۵ 0 0

    پس میخواستید با رضایت مش قنبر باشد
                                

نظر شما