شناسهٔ خبر: 72113 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

حجت الاسلام پژمانفر در واکنش به اظهارات حسام الدین آشنا:

می خواهند با متهم کردن افراد فضایی گل آلود ایجاد کنند و عدم موفقیت و دقت خود را بااتهاماتی نسبت به دیگران مدیریت کنند/ امیدواریم انتخاب وزیر پیشنهادی از روی اشتباه بوده باشد

پژمانفر عضو ککمیسیون فرهنگی مجلس تأکید کرد: اینگونه اظهارات نشان از نگرانی دولت در ارتباط با عرصه کاری خود است و نشان می دهد عدم موفقیت های خود را در عرصه های مختلف با ایجاد فضاهای تقابلی و تشنجی بین مجلس و دولت می خواهد جبران کنند.

حجت الاسلام نصر الله پژمانفر در گفتگو با نماینده در واکنش به اظهارات حسام الدین آشنا، تصریح کرد: اینگونه اظهارات نشان از نگرانی از عدم رأی آوری وزیر پیشنهادی است. طبیعتاً به دلیل نگرانی از عدم رأی آوری وزیر پیشنهادی سعی می کنند فرار به جلو داشته باشند و با متهم کردن افراد فضایی گل آلود ایجاد کنند و عدم موفقیت و دقت خود را بااتهاماتی نسبت به دیگران مدیریت کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نمونه های شمابه فراوان از اینگونه بی احترامی ها به مجلس تأکید کرد: فراوان این موضوع را مطرح می کنند که تعدادی اقلیت مجلس را مدیریت می کنند مانند اینکه اکثریت مجلس را انسان هایی بی اراده و بازیچه دست اقلیت تلقی می کنند. با اینحال مطمئن هستم که نمایندگان همچون سایر بی احترامی ها این بار نیز با سعه صدر به وظایف خود عمل می کنند.

نماینده مشهد و کلات در ادامه ضمن اشاره به سوابق اندک نیلی تصریح کرد: آقایان بجای ایجاد فضاهای التهابی بهتر بود به دنبال گزینه ای می بودند که شرایط مناسب برای تصدی وزارت علوم را می داشت. نه گزینه ای که وقتی به تجربه اش مراجعه می شود حتی ریاست یک دانشگاه را نداشته چه برسد به معاونت وزارت و ... انتخاب چنین گزینه بی تجربه و سابقه ای نشان می دهد انتخاب دقیقی نبوده است و چون خود متوجه شده اند فضا سازی می کنند.

امیدواریم این انتخاب از روی اشتباه بوده باشد ولی زمانی ممکن است تعمدی در انتخاب گزینه ای باشد آن هم در شرایطی که بهرحال می دانند مجلس حداقل هایی را برای این مسئولیت مهم در نظر دارد. با اینحال گزینه ای را معرفی کردند که مطمئن هستند شرایط را ندارد و به همین دلیل مجلس رأی اعتماد نخواهد داد.

وی با اشاره به التهاب آفرینی در جامعه حول وزیر پیشنهادی علوم، تأکید کرد: موضوع رأی یا عدم رأی آوری یک وزیر نیست. موضوع ایجاد یک فضای متشنج بین دولت و مجلس است و به دلیل عملکرد قانونی مجلس، مجلس را متهم می کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اذعان داشت: اینگونه اظهارات نشان از نگرانی دولت در ارتباط با عرصه کاری خود است و نشان می دهد عدم موفقیت های خود را در عرصه های مختلف با ایجاد فضاهای تقابلی و تشنجی بین مجلس و دولت می خواهد جبران کنند.

پژمانفر در نهایت ابراز امیدواری کرد دولت این مواضع را مدیریت کند و به سمت یک فضای گفتگویی صحیح بین مجلس و دولت روند و مجلس را یک فرصت برای خود بدانند و به حل بسیاری از مشکلات به زمین مانده مردم بپردازند.

 

نظر شما