شناسهٔ خبر: 71864 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

هشدار سید حسن نصرالله به سران عربستان/ عامل بحران کنونی در منطقه اندیشه وهابی است

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان گفت: عامل به وجود آمدن بحران کنونی در منطقه وهابیت است و نیروهای داعش ، القاعده و جبهه النصره؛ پیروان حضرت محمد (ص) نیستند بلکه پیروان محمد بن عبدالوهاب موسس فرقه وهابیت هستند.

به گزارش نماینده به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، سید حسن نصرالله در سخنانی افزود: ریشه حملات انتحاری در کشورهای عربی و اسلامی، بعد فرهنگی، فکری و عقیدتی است.

وی تصریح کرد: کسانی که به دنبال حل امنیتی یا حل نظامی این مشکل هستند دچار اشتباه شده اند. این موضوع عمیقتر از آن است که با راه حل امنیتی یا نظامی برطرف شود.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: این وهابیت که کتابهای آن را در سراسر جهان توزیع و حمایت کردند، این مشکل را به وجود آورده است. درحال حاضر برای القاعده و داعش و النصره چه کتابی را تدریس می کنند، کتاب شیخ محمد بن عبدالوهاب و نوه های او و علمای مدرسه او و مفتی هایی که پس از او آمده اند را تدریس می کنند.

سید حسن نصرالله افزود: عربستان امروز بیشترین مسئولیت را در جهان اسلام برای پایان دادن به گسترش این فکر و اندیشه دارد.

وی خطاب به مقامات عربستانی گفت: لازم نیست ائتلاف بین المللی ایجاد کنید تا ارتشهای جهان به منطقه بیایند با داعش مبارزه کند، ابتدا مدارسی را که پیروان این اندیشه داعشی از آن فارغ التحصیل می شوند تعطیل کنید. درهای تکفیر و تحکم بر مردم را که آنها مشرک هستند ببندید و از علمای این گرایش و علمای وهابی بخواهید تجدید نظر کنند و بپذیرند که دیگر علمای مسلمانان از شیعه و سنی درباره این افکاری که برای ترویج و گسترش آن در جهان تلاش می کنند با آنها گفتگو کنند.

نظر شما