شناسهٔ خبر: 71741 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

واکنش میرزاده به جنایت اسیدپاشی در اصفهان

میرزاده رئیس دانشگاه آزاد گفت: سران قوا اراده خود را در جهت مقابله با اسید پاشی و حرکتی خبیثانه به نمایش گذاشتند و اطمینان دارم که قدرت امنیتی و صلابت نظام ایجاب می‌کند اشد مجازات با عاملان این حرکت صورت گیرد.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه افتتاح دانشکده خبر دانشگاه آزاد اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته در ازای هر رشته‌محل ۲۰ نفر پذیرش داشتیم اما امسال با وزارت علوم توافق کردیم که در هر رشته محل ۱۰ نفر پذیرفته شوند.  

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات دانشگاه آزاد این است که کسی حرف‌های ما را گوش نمی‌دهد، ادامه داد: ما کارهای خود را در چارچوب قانون و برای حفظ رشد شتاب علمی کشور انجام دادیم و سعی می‌کنیم که تحصیلات تکمیلی را برای توسعه و فناوری با رعایت استانداردهای آموزش عالی اولویت بخشیم.  

رئیس دانشگاه آزاد با اعلام این خبر که مجوزهای لازم برای این اقدام را از وزارت علوم گرفته‌ایم، خاطرنشان کرد: من در شورای عالی انقلاب فرهنگی شخصا پیشنهاد کردم کمیته‌ای تشکیل شود که مدارج و چارچوب‌های قانونی را ارائه کنیم تا حرف و حدیث‌ها خاتمه یابد.  

میرزاده با تاکید بر ضرورت توجه به نخبگان اظهار داشت: در شرایط کنونی که در تحریم به سر می‌بریم باید برای حفظ رشد علمی و شتاب بخشیدن به آن به نخبگان و نیروهای جوان رجوع کنیم و به آنها نقش بدهیم، چرا که آنها منابع ارزشمند ما هستند.  

وی افزود: تنها راه خارج شدن از بن‌بست تحریم‌ها، توسعه علمی و دانشگاه آزادی پرچمدار این حرکت در چارچوب قانون است.  

رئیس دانشگاه آزاد در پاسخ به سوالی در رابطه با جنایت اسیدپاشی تصریح کرد: سران قوا اراده خود را در جهت مقابله با این پدیده زشت و حرکتی خبیثانه به نمایش گذاشتند و اطمینان دارم که قدرت امنیتی و صلابت نظام ایجاب می‌کند اشد مجازات با عاملان این حرکت صورت گیرد.

نظر شما