شناسهٔ خبر: 71322 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

در نشست سید "حسن نصرالله" با فرماندهان نظامی حزب الله چه گذشت؟

سید حسن نصرالله برخی منابع خبری مدعی شدند که که پس از درگیری در منطقه "بریتال" دبیر کل حزب الله لبنان نشستی با سران فرماندهان نظامی حزب الله در ضاحیه جنوبی بیروت برگزار کرده است و در این نشست تصمیماتی درباره تغییر برخی فرماندهان گرفته شده است.

به گزارش نماینده به نقل از روزنامه السیاسة کویت، این روزنامه در خبری مدعی شد که پس از درگیری ها در منطقه بریتال لبنان که پس از حمله نیروهای جبهه النصره به این منطقه شیعه نشین لبنان صورت پذیرفت، دبیرکل حزب الله لبنان اقدام به دعوت از سران ارشد نظامی حزب الله برای نشستی مرکزی در ضاحیه جنوبی بیروت کرد که در این نشست یک افسر ارشد سوری نیز برای بررسی اتفاقات روی داده و نیز اقدامات لازم به منظور عدم تکرار نقض و تجاوز به مرزهای لبنان از سوی گروه‌های تکفیری در این جلسه حضور یافت.

این روزنامه نوشته:در این نشست سلسله تصمیماتی از سوی دبیرکل حزب الله اتخاذ شد که فورا به اجرا درآمد که از مهمترین این تصمیم‌ها تعیین فرمانده جدید جبهه قلمون سوریه بود که وی از فرماندهان نظامی تاریخی حزب الله و از دوستان "عماد مغنیه" به شمار می‌رود.

 روزنامه السیاسة همچنین اعلام کرد: طبق این تصمیم قرار شد هزاران مبارز از نیروهای زبده که در برابر پیشروی‌های رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه مقاومت کردند نیز بسیج گردند.

همچنین قرار گردید که ۳۰ پایگاه جدید بر روی تپه های مشرف به قلمون به منظور کمین پنهانی که در خطوط پشتی دشمن باشد، ایجاد گردد.

طبق اعلام این روزنامه سید حسن نصرالله یکی از مشاوران نزدیک خود را که به گفته این روزنامه احتمالا "حاج وفیق صفا" که مسئول ارتباطات و هماهنگی حزب الله می‌باشد را برای دیدار با فرماندهی نظامی سوریه و درخواست هماهنگی کامل و تأمین پوشش حملات میدانی و افزایش حملات هوایی علیه پایگاه ها و تجمعات گروه های مسلح در بلندی های قلمون سوریه و بلندی های اطراف آن در لبنان، فرستاد.

این روزنامه همچنین اعلام کرد که سید حسن نصرالله با دیدار با مبارزان این حزب در منطقه بقاع تأکید کرد که مسأله بریتال دیگر تکرار نخواهد شد و بسیج این مقدار از مبارزین و سلاح مانع هرگونه تجاوزی هرچند بزرگ خواهد گردید.

 

 

نظر شما