شناسهٔ خبر: 70975 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

آیت الله امامی کاشانی:

آیت‌الله مهدوی‌کنی از پیروان صدیق و حامیان ولایت بود/دانشگاه امام صادق(ع)‌ نمونه‌ای از پیوند حوزه و دانشگاه است

امامی کاشانی خطیب موقت نمازجمعه تهران با بیان اینکه آیت‌الله مهدوی‌کنی از پیروان صدیق و حامیان ولایت بود، گفت: دانشگاه امام صادق(ع)‌ نمونه‌ای از پیوند حوزه و دانشگاه است.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شب‌گذشته از شبکه دو سیما و با حضور آیت الله امامی کاشانی خطیب موقت نماز جمعه تهران و حجت‌الاسلام میرلوحی داماد آیت‌الله مهدوی‌کنی برگزار شد.

آیت‌الله امام کاشانی در این برنامه طی سخنانی با اشاره به تقوای آیت الله مهدوی کنی و بیان خاطراتی از زهد، تقوا و دینداری ایشان گفت: آیت‌الله مهدوی‌کنی وقتی احساس تکلیف می‌کرد، درنگ نداشت و از سن جوانی خط وی ثابت و مستقیم بود.

وی همچنین با اشاره به مراتب زهد و تقوای آیت الله مهدوی کنی، وی را از پیروان صدیق ولایت و کسی برشمرد که درنگی در آنچه احساس تکلیف در آن می‌کرد، نداشت.

خطیب موقت نمازجمعه تهران، صفای فطری عملی و نظری را از دیگر وجوه شخصیتی این عالم ربانی دانست و افزود: او مسائل مختلف را خوب می‌دید و خوب درک می‌کرد و این درک‌، ‌ وی را در تمام مقاطع راهنمایی می‌کرد.

آیت الله امامی کاشانی تصریح کرد: آیت‌الله مهدوی‌کنی پیروی کامل از امام خمینی (ره) ‌ داشت و هر جا ایشان نظری داشتند، آیت الله مهدوی کنی هم همان را عمل می‌کردند.

در ادامه این گفت‌وگو، حجت‌الاسلام میرلوحی داماد آیت‌الله مهدوی‌کنی، شخصیت ایشان را شخصیتی جامع الاطراف از جهات مختلفی مانند تقوا، علم، ‌ مردم‌داری، تواضع، جدیت و نظم ذکر کرد و گفت: ایشان با آن که جزو حلقه اول انقلاب و نزدیکان حضرت امام خمینی (ره) ‌ بود، هیچ‌گاه خود را به جلو نمی‌انداخت و در پی‌خودنمایی نبود.

وی افزود: ایشان اصولا عنصری فرهنگی و عاشق تعلیم و تربیت بود که دانشگاه امام صادق (ع) ‌ به‌عنوان نمونه‌ای از پیوند حوزه و دانشگاه از یادگارهای وی به شمار می‌رود.

داماد آیت‌‌الله مهدوی‌کنی همچنین اظهار داشت: آیت‌الله مهدوی‌کنی در عرصه فداکاری هیچ احساس ضعفی نمی‌کرد و همواره حامی ولایت و رهبری بود. ایشان صیانت از جایگاه رهبری را وظیفه خبرگان می‌دانست و هر جا لازم بود، از وزن خود برای حمایت از آرمان‌های انقلاب بهره می‌برد.

حجت‌الاسلام میرلوحی درباره برنامه‌های پیش‌بینی شده برای بزرگداشت آیت الله مهدوی کنی گفت: فردا شب شاگردان و دانشجویان دانشگاه، برنامه وداع با پیکر این عالم بزرگ را دارند و ۸ و نیم صبح پنج شنبه هم در دانشگاه تهران و با اقامه نماز مقام معظم رهبری، مراسم تشییع از خیابان انقلاب به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) صورت خواهد گرفت.

وی افزود: نخستین مجلس ختم نیز، شنبه ساعت ۱۵:۳۰ در حسینیه امام خمینی (ره) و دومین مجلس هم، یکشنبه ساعت ۱۵ تا ۱۷ در دانشگاه امام صادق(ع) ‌ برگزار خواهد شد.

داماد آیت‌‌الله مهدوی‌کنی تصریح کرد: دوشنبه نیز بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم قم مراسم خواهد بود، سه شنبه در کن زادگاه ایشان و چهارشنبه در حوزه علمیه مروی مراسم برگزار می‌شود.

نظر شما