شناسهٔ خبر: 69996 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

نماینده بررسی کرد؛

رسیدگی به پرونده حزبی که پنج سال تعطیل بود/ اعتماد افراطیون به اعتماد ملی

همایش اعتماد ملی باتوجه به واکنش فعالان سیاسی باید دید کمیسیون ماده ده احزاب و وزرات کشور در قبال پروژه احیای سران فتنه که از سوی حزب اعتماد ملی کلید خورد چه پاسخی خواهد داد.

به گزارش گروه سیاسی نماینده، همایش "امتداد اعتماد" عصر روز دوشنبه به مناسبت عید سعید غدیر خم و به همت حزب اعتماد ملی در سالن اجتماعات موسسه الهادی که ریاست آن برعهده هادی غفاری است برگزار شد.

همایش امتداد اعتماددر این همایش حزبی، محمدرضا عارف، رسول منتجب‌نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی، محمدجواد حق‌شناس، محسن رهامی، الیاس حضرتی ، هادی غفاری،‌ مصطفی کواکبیان،‌ علیرضا محجوب، عیسی سحر خیز و ... شرکت کرده بودند و پیام رئیس دولت اصلاحات هم به مناسبت عید غدیر قرائت شد.

رسول منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی وقتی پشت تریبون قرار گرفت به دفاع از سران فتنه پرداخت و خواستار رفع حصر آنها شد، این سخنان منتجب نیا در همایش حزب متبوعش با واکنش احزاب،فعالان سیاسی و اعضای سابق و فعلی کمیسیون ماده ده احزاب روبه رو شد به طوری که احمد بخشایش عضو سابق کمیسیون ماده ده احزاب حزب اعتماد ملی را حزبی غیرقانونی معرفی کرد چرا که تلاش دارد ادامه دهند راه مشارکت، مجاهیدین و دبیرکل خود باشد.

 

بخشایشاحمد بخشایش اردستانی عضو سابق کمیسیون ماده ده احزاب در گفتگو با "نماینده "، با اشاره به برگزاری همایش حزب اعتماد ملی و حمایت این حزب از سران فتنه، گفت: با توجه به اینکه شناسنامه و ترجمان حزب اعتماد ملی از دبیرکل آن دریافت می شود روزنامه رسمی(ارگان حزب) تعطیل شده است به نظرم حزب اعتماد ملی مشروعیت ندارد و قانونی نیست.

وی با بیان اینکه حزب اعتمادملی هنوز تکلیف دبیرکل خود را مشخص نکرده است، افزود: کمیسیون ماده ده احزاب با توجه به برگزاری همایش اخیر و مباحثی که در آن مطرح شد باید پرونده این حزب را بررسی کند، تکلیف اعتماد ملی مشخص نشده است اما با این حال همایش برگزار کرد.

عضو سابق کمیسیون ماده ده احزاب تاکید کرد: وقتی دبیرکل حزب در حصر است و اقدامات غیرقانونی انجام داده حزب آن نیز غیر قانونی است از این رو معتقدم کمیسیون حتما باید تکلیف این حزب را مشخص کند وگرنه اگر قرار باشد اینگونه فعالیت کند همان رویه ادامه خواهد داشت و عده ای هم می خواهند تحت عنوان همایش حزبی فضا را امنیتی کنند به همین جهت باید کمیسیون مانع اینگونه فعالیت های اعتماد ملی شود.

بخشایش با اشاره به اینکه حزب اعتماد ملی ادامه دهنده مشارکت و مجاهدین است، گفت: احزابی که منحل می شوند برای خود احزاب جایگزین دارند تا از این طریق بتوانند همان بلواها را ایجاد کنند و با این اقدامات خود هیجان سیاسی بوجود آورند تا بتوانند در انتخابات رای کسب کنند بنابراین باید با اینگونه احزاب برخورد کرد.

 

زاکانی 2علیرضا زاکانی عضو کمیسیون ماده ده احزاب نیز در پاسخ به همکار سابق خود در این کمیسیون مبنی اقدامات غیرقانونی حزب اصلاح طلب اعتماد ملی، گفت: وقایع همایش حزب اعتماد ملی را در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب پیگیری و قطعا به تخلفات رسیدگی می‌کنیم.

 

فلاحیانروز گذشته حجت الاسلام علی فلاحیان وزیر اطلاعات در دولت سازندگی به مسجد نور واقع در میدان فاطمی آمده بود تا در مراسم ختم دختر حجت الاسلام سید رضا تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور شرکت کند، وقتی خبرنگاران در حاشیه این مراسم ختم به سراغ وی رفتند پیرامون همایش حزب اعماد ملی و احیای سران فتنه سوال کردند و از فلاحیان شنیدند: این حزب در خصوص رفع حصر سران فتنه باید تابع نظر شورای عالی امنیت ملی کشورمان باشد.

 

کراپ‌شده - کیهان 5واکنش به سخنان اعضای حزب اعتماد ملی در همایش " امتداد اعتماد" فقط در دایره فعالان سیاسی و اعضای کمیسیون ماده ده احزاب قرار نگرفت بلکه صدای روزنامه کیهان هم درآمد و در واکنش به این اقدامات نوشت: چندی پیش «مایکل لدین» که نظریات و راهکارهایش به فتنه گران سال ۸۸ معروف است، باردیگر از لزوم سرمایه گذاری رژیم صهیونیستی روی این نیروهای داخلی خود تاکید کرد.

در جریان فتنه ۸۸ نیز مایکل لدین پیشنهاد رفراندوم را مطرح کرد و چند روز بعد خاتمی این پیشنهاد را به عنوان نظر خود پیش کشید که این دنباله روی خاتمی از بیگانگان با روشنگری مستند کیهان روبرو شد و خاتمی پاسخی به آن نداد.

این روزها در حالی برخی چهره ها و جریان های مرموز داخلی هماهنگ با برخی تحرکات خارجی قصد زنده کردن جریان مرده فتنه ۸۸ را دارند که غاطبه مردم کشور خواهان محاکمه و اشد مجازات سران فتنه هستند.

 

سیدحسین هاشمیالبته در این میان نکته قابل تامل رفتار مسئولان و دست اندرکاران ذیربط است. استاندار تهران از همایش حمایت از فتنه گران در پوشش حزب اعتماد ملی دفاع کرد و گفت؛ ما به تمام احزابی که در چارچوب نظام باشند مجوز برگزاری همایش می‌دهیم!

مشخص نیست اشخاص و احزاب این چنینی که مجری منویات بیگانگان در کشور بوده و مایه خوشحالی و مباهات دشمن هستند، چگونه در چارچوب نظام تعریف می شوند!؟

 

 

همایش حزب اعتماد ملی که خروجی آن حمایت مجدد از سران فتنه بود نه تنها با واکنش برخی از اعضای این حزب و روزنامه های زنجیره ای روبه رو نشد بلکه روزنامه اعتماد (از رسانه های نزدیک و همسو با حزب اعتماد ملی) روز گذشته خبر تشکیل این همایش را در صفحه ویترین خود قرار داد تا برای این حزب که پنج سال هیچ گونه فعالیت رسمی نکرده بود سنگ تمام بگذارد.

باتوجه به واکنش فعالان سیاسی باید دید کمیسیون ماده ده احزاب و وزرات کشور در قبال این حرکت حزب اعتماد ملی چه پاسخی خواهد داد.

 

 

 

 

 

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۰۷-۲۴ ۰۰:۲۲عرب سرخي 0 2

    با همه احترامي كه براي قوه قضاييه و شخصيت بزرگوار رياست آن قائل هستم با كمال تاسف بايد به اين مطلب اذعان كرد كه اگر در گذشته نه چندان دور به پرونده خلافكاري هاي بخش قابل توجهي از حاضرين در اين همايش رسيدگي مي شد امروز شاهد گستاخي و بيشرمي اين فتنه گران نبوديم.فتنه گري كه پرونده مفاسد اقتصادي وي هنوز مفتوح است و يا فردي كه متاسفانه هنوز ملبس به لباس روحانيت ميباشد و در فتنه88 از محل فعاليتش صدها  قبضه سلاح كشف شد و يا عنصر وابسته اي كه دائمآ خوراك تبليغاتي براي راديو رژيم صهيونيستي فراهم مي كند و يا عنصر معلوم الحالي كه بزرگترين افتخارش مخالفت با حكم امام راحل مي باشد و يا....
                                

نظر شما