شناسهٔ خبر: 69813 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

پنجاه معترض آمریکایی درفرگوسن بازداشت شدند

معترضان آمریکایی پنجاه شهروند آمریکایی معترض به رفتار خشونت آمیز نیروهای پلیس بر ضد اعضای اقلیت سیاه پوست این کشور، در منطقه فرگوسن در حومه سنت لوئیس در ایالت میسوری بازداشت شدند.

به گزارش نماینده به نقل از واحد مرکزی خبر، معترضان  آمریکایی با برگزاری تظاهرات بر درخواست خود از مقامات برای بازداشت عامل قتل این نوجوان تاکید و تلاش می کردند توجه بیشتر افکار عمومی آمریکا و جهان را نسبت به برخورد نامناسب پلیس آمریکا با سیاه پوستان این کشور جلب کنند.

بر اساس این گزارش، نیروهای پلیس آمریکا شب گذشته برای پایان دادن به تمرد مدنی معترضانی که در برابر ساختمان کمیساریای پلیس در شهر سنت لوئیس تجمع کرده بودند، وارد عمل شدند و پنجاه نفر را بازداشت کردند.

صدها معترض آمریکایی با نادیده گرفتن باران شدید، در سنت لوئیس نیز تظاهرات بر پا کردند، یک هتل بزرگ شهر را اشغال کردند و یکی از شعبه های فروشگاه بزرگ والمارت را نیز به تعطیلی کشاندند.

هفته گذشته کشته شدن نوجوان سیاه پوست دیگری به دست مامور پلیس سفید پوستی در سنت لوئیس، تنش های موجود در منطقه را دو چندان کرد.

در این حادثه که در محله شاو روی داد، ‌ مامور پلیس سفید پوست سی و دو ساله آمریکایی، ‌ نوجوان سیاه پوست هجده ساله آمریکایی به نام ووندریت مایرز را کشت.

نظر شما