شناسهٔ خبر: 68165 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ظریف در نشست غیررسمی مجمع عمومی عنوان کرد

سلاح هسته‌ای بزرگ‌ترین تهدید علیه بشریت/ضرورت ایجاد خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای

ظریف/1 وزیر خارجه ایران در نشست غیررسمی مجمع عمومی به مناسبت گرامیداشت اولین روز بین‌المللی محو کامل سلاح‌های هسته‌ای، بر مسئولیت دارندگان این سلاح‌ها در خلع سلاح هسته‌ای تأکید کرد و این سلاح‌ها را بزرگ‌ترین تهدید علیه بشریت خواند.

به گزارش نماینده، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه  کشورمان که ریاست دوره‌اى جنبش عدم تعهد را برعهده دارد، صبح جمعه به وقت نیویورک در نشست غیررسمى مجمع عمومى که به مناسبت گرامیداشت اولین روز بین‌المللى محو کامل سلاح‌هاى هسته‌اى برگزار شد، شرکت کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان  که به نمایندگى از سوى کشورهاى عضو جنبش عدم تعهد در این نشست سخن مى‌گفت، ابراز امیدوارى کرد تا این اقدام، گام موثرى جهت جلب توجه جامعه بین‌المللى نسبت به خطرات سلاح‌هاى هسته‌اى از یک سو و منافع خلع سلاح هسته‌اى براى توسعه کشورها و همچنین صلح و امنیت جهانى از سوى دیگر، به حساب آید.

وی  با تاکید بر اینکه سلاح هسته‌اى بزرگترین تهدید علیه بشریت به شمار مى‌رود ،خلع سلاح هسته‌اى را مهمترین اولویت جنبش عدم تعهد دانست و افزود: کشورهاى دارنده سلاح هسته‌اى بالاترین مسئولیت را در این زمینه بر عهده دارند.

وزیر امور خارجه کشورمان با یادآورى ضرورت اجراى کامل تعهدات اعضاى جنبش عدم تعهد براى ایجاد خاورمیانه عارى از سلاح هسته‌اى تاکید کرد: تنها ضمانت قطعى براى عدم استفاده از سلاح هسته‌اى، محو کامل این سلاح‌ها در جهان است.

 

منبع: فارس

نظر شما