شناسهٔ خبر: 67606 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

انتقاد مشاور رسانه ای روحانی از برخی رسانه ها

صادق مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور گفت: امروز از برخی رسانه‌ها به عنوان جای کنشگری سیاسی استفاده می‌شود و برخی رسانه‌ها اخبار گزاف درباره دولت منتشر می‌کنند.

به گزارش نماینده به نقل از ایسنا، محمدرضا صادق که امروز در همایش «حماسه نگاران»، گرامیداشت خبرنگاران و عکاسان خبرگزرای ایرنا در دفاع مقدس در تالار ایوان شمس سخن می‌گفت، افزود: یکی از مشکلاتی که در شرایط کنونی وجود دارد این است که صحت و سقم اخبار کنترل نمی‌شود در حالی که با توجه به امکانات موجود به راحتی می‌توان به آن پی برد.

وی ادامه داد: امروز بیش از ۲۰۰ رسانه رسمی همچون خبرگزاری و روزنامه در کشور وجود دارد در حالی که در زمان دفاع مقدس کیفیت اخبار از نظر سرعت، دقت و صحت بسیار بالاتر از شرایط فعلی بود. در آن شرایط، خبرگزاری جمهوری اسلامی و واحد مرکزی و پنج روزنامه فعال بودند اما طوری کار می‌کردند که که جهان در «عملیات والفجر۱۰» به شقاوت رژیم بعث عراق پی برد. در آن زمان خبرنگاران داخلی و خارجی و نمایندگان سازمان ملل در منطقه حضور یافتندو جنایات صدام را در حلبچه به عینه مشاهده کردند.

صادق اظهار کرد: شاید در آن دوران تمام کسانی که در این امور دخالت می کردند قصدشان تبیین حقایق بود و رویدادها و گزارش‌هایی را که در معرض آن قرار گرفته بودند را معرفی و تشریح می‌کردند اما اکنون انگیزه‌های دیگری وارد شده است.

صادق اظهارداشت: آن زمان با فراهم شدن شرایط اطلاع رسانی جنگ، آثار عملیات رزمندگان هم عمیق‌تر و جهانی‌تر شد.

وی در این راستا گفت: اگر به متن آخرین اطلاعیه قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) درباره عقب‌نشینی از فاو دقت کنیم متوجه این امر می‌شویم. در آن زمان همه به دنبال کلماتی می‌گشتیم که هم موضوع عقب‌نشینی را اعلام کنیم و هم شرایطی فراهم شود تا موضوع حضور رزمندگان در جبهه‌ها تقویت شود. در آن شرایط این جمله انتخاب شد که «توانمندان سپاه توحید مواضع پدافندی جدیدی اختیار کردند» که این جمله هم نوعی خبر عقب‌نشینی بود و هم به نوعی تقویت تدافعی را به همراه داشت.

صادق همچنین درباره تاییدیه حضور اصحاب رسانه در دفاع‌مقدس گفت: این موضوع در نمایندگی ستاد تبلیغات جنگ در غرب کشور انجام می‌شده است.

نظر شما