شناسهٔ خبر: 66802 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

افشای همکاری اردن با سازمان سیا

مسؤولان آمریکایی تاکید کردند که دولت این کشور به اردن برای بازی کردن نقش بسیار با اهمیتی در زمینه اطلاعاتی دل بسته اند؛ چرا که این کشور اطلاعات زیادی از طریق شبکه گسترده ای از جاسوسان و خبرچینان دارد.

به گزارش نماینده، نشریه "فارین پالسی" به نقل از مسؤولان آمریکایی تأکید کرد که، به استثنای رژیم صهیونیستی سرویسهای اطلاعاتی اردن از کارکشته ترین و نزدیکترین سرویسهای اطلاعاتی به نهادهای اطلاعاتی مختلف آمریکا به شمار می رود.

نشریه فارین پالسی در گزارش خود آورده است: روابط آمریکا و اردن در بخش اطلاعاتی مستحکم و سازنده است و اداره اطلاعات کل اردن عمق روابط خود را به عنوان یک شریک نزدیک با سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) اثبات کرده است زیرا اردن توانست در گذشته به داعش نفوذ کند.

به گزارش شبکه العالم، مسؤولان آمریکایی همچنین تصریح کردند: ماموریت اردن در جمع آوری داده های اطلاعاتی و نظارت بر شبکه های جاسوسی و جذب خبرچینان در عراق و سوریه است و از سال ۲۰۰۳ میلادی شبکه های فعال در عراق دارد و علاوه بر آن نیز روابط مستحکمی نیز با عشایر سنی هم پیمان داعش دارد.

انتظار می رود که اردن حمایت ماموریت های لجستیکی از نیروهای هوایی آمریکا را از طریق استفاده آنها از پایگاههای هوایی این کشور برعهده بگیرد.

وزیر خارجه آمریکا، نمایندگانی از این عشایردر امان را در ماه ژوئیه گذشته ملاقات کرد، و آنها را تشویق کرد تا وفاداری خود را تغییر دهند و از گروههای افراطی دوری گزینند.

نظر شما