شناسهٔ خبر: 66780 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ترکیه عضو ائتلاف ضد داعش نشد!

در نشست جده 10 کشور عربی آمادگی خود را برای مقابله با داعش اعلام کردند، اما ترکیه حاضر به امضای این بیانیه نشد.

به گزارش نماینده، در نشست جده ۱۰ کشور عربی آمادگی خود را برای مقابله با داعش اعلام کردند، اما ترکیه حاضر به امضای این بیانیه نشد.

به گزارش شبکه تلویزیونی kanalD نشست جده در عربستان سعودی که به منظور بررسی موضوع مقابله با داعش برگزار شد، امروز با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.

در این نشست که «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا و «مولود چاوش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه نیز شرکت کرده بودند، مساله ائتلاف بین‌المللی و منطقه‌ای علیه داعش مورد بررسی قرار گرفت و کشورهایی همچون اردن، عراق، لبنان، مصر و شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس، با امضای بیانیه پایانی نشست، برای حمایت از مقابله نظامی با داعش اعلام آمادگی کردند.

چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه که به تازگی عهده دار این مسئولیت شده، حاضر به امضای بیانیه و اعلام آمادگی حمایت نظامی آنکارا از مقابله با داعش نشد و به شکل غیررسمی، به نمایندگان کشورهای حاضر در نشست مزبور اطلاع داد که مساله  ۴۹ گروگان کنسولگری ترکیه در موصل که در دست داعش اسیر هستند، خط قرمز آنکارا است و به خاطر ضرورت حفاظت از جان آنان، نمی تواند این بیانیه را امضا کند.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا، پس از پایان نشست جده، برای کسب رضایت اردوغان و داود اوغلو به سوی ترکیه حرکت کرد و قرار است امروز از ترکیه به مصر برود.

منبع: فارس

نظر شما