شناسهٔ خبر: 64907 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم

سروری:

حساسیت‌های مجلس درخصوص فتنه باید در معرفی سرپرست وزارت علوم لحاظ می‌شد

سروری قائم مقام جمعیت رهپویان با تأکید بر اینکه زمان سرپرستی هر وزارتخانه‌ای محدود است و باید گزینه مورد نظر را متناسب انتخاب کرد تصریح کرد: قطعأ فردی باید معرفی می‌شد که حساسیت‌های مجلس در خصوص موضوع فتنه را نداشته باشد.

به گزارش نماینده پرویز سروری، قائم مقام جمعیت رهپویان در گفتگو با «نسیم» با بیان اینکه انتخاب سرپرست هر وزارتخانه بر عهده شخص رئیس‌جمهور است اظهار داشت: حتی با وجود این انتخابات که حق مسلم آقای روحانی است اما توقع مردم و مسئولین بر این است که فردی برای سرپرستی انتخاب می‌شد که در راستای این مسئولیت تخصص داشته باشد.

وی ادامه داد: ما در جامعه علمی و دانشگاهی افراد توانمند و مؤثر داشتیم اما آقای روحانی می‌توانست از این چهره‌ها استفاده کند، این انتخاب نوعی بی احترامی به خود نهاد وزارت علوم است.

سروری با اشاره به اینکه آقای نجفی کسی است که از مجلس برای وزارتخانه‌ای که قبلا وزیر آن بوده رأی نیاورده است گفت: برای سمت سرپستی وزارت علوم تا زمان معرفی وزیر باید شخصی انتخاب می‌شد که با مسائل این وزارتخانه و حل مشکلات این وزارتخانه آشنایی داشته باشد.

قائم مقام جمعیت رهپویان با تأکید بر اینکه زمان سرپرستی هر وزارتخانه‌ای محدود است و باید گزینه مورد نظر را متناسب انتخاب کرد تصریح کرد: قطعأ فردی باید معرفی می‌شد که حساسیت‌های مجلس در خصوص موضوع فتنه را نداشته باشد و با توجه به محدودیت زمان باید فردی معرفی می‌شد که احتمال معرفی وی به عنوان وزیر زیاد باشد.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی کشور مهمترین ویژگی برای ما پیشرفت علمی است، این طبیعی است که ما نگران افت پیشرفت علمی در کشور باشیم، تغییر رویکرد علمی به رویکرد جناحی می‌تواند پیشرفت علمی را به عنوان یک دستاورد مخدوش کند.

سروری افزود: برای وزارت علوم انتخاب یک شخصیت وزین علمی با رویکرد افزایش سطح علمی کشور ضروری است و مجلس شورای اسلامی نسبت به عدم تکرار وقایع ۷۸ و ۸۸ در دانشگاه‌ها حسایت دارد، اعتقاد بر این است که دانشگاه باید مهد رشد علمی و بینش سیاسی باشد و از تنش‌های سیاسی به دور باشد و وزیر باید کسی باشد که بتواند زمینه آرامش سیاسی را در دانشگاه فراهم کند.

قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به نقش آقای لاریجانی در جلسه و روند استیضاح تأکید کرد: هیأت رئیسه مجلس باید بتواند روند جلسات را مدیریت کند، توقع ما این بود که آقای لاریجانی همگام با مطالبات نمایندگان جلو برود، ایشان باید در انتخاب وزیر آتی وزارت علوم همه ظرفیت‌های خود را به کار گیرد.

وی ادامه داد: آقای لاریجانی باید از فضای لابی با رئیس‌جمهور استفاده کند تا فردی شایسته معرفی شود و بتواند حداکثر رأی را به دست آورد، قطعأ نقش آقای لاریجانی نقشی بی بدیل است و باید مجلس و دولت را در مسیری قرار دهد که با کمترین هزینه بیشترین آورده را داشته باشند، قطعأ توقع اجتماعی مردم و نمایندگان و افکار عمومی از ریاست مجلس در این امر مهم است.

نظر شما